Perspektywa dla studentów
Zakończyła się pierwsza edycja Programu Edukacyjnego dla studentów „Twoja Perspektywa” - www.twojaperspektywa.pl.
15 lipca 2009 r. zakończyła się pierwsza edycja Programu Edukacyjnego „Twoja Perspektywa” organizowanego przez Grupę TP wraz z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Kadrami, przy współpracy z Business for Society. Program, który trwał przez cały rok akademicki 2008/2009 skierowany był do studentów kierunków technicznych i ekonomicznych.
Głównym celem Programu jest zbliżenie zakresu edukacji praktycznej oferowanej na uczelniach wyższych do potrzeb rynku pracy poprzez rozwijanie u studentów umiejętności ważnych z punktu widzenia przyszłej pracy oraz pokazanie możliwości rozwoju zawodowego w branży telekomunikacyjnej.
Program „Twoja Perspektywa” objęty został patronatem trzech warszawskich uczelni: Uniwersytetu Warszawskiego, Politechniki Warszawskiej i Szkoły Głównej Handlowej. Do programu włączyły się władze uczelni, biura karier, organizacje studenckie i koła naukowe działające na uczelniach partnerskich.
Głównymi elementami Programu Edukacyjnego „Twoja Perspektywa” był Program Ambasadorski Grupy TP, cykl praktycznych warsztatów dla studentów organizowanych na uczelniach partnerskich oraz Ogólnopolski Konkurs „Twoja Perspektywa”. Wszystkie działania na uczelniach wspierał Campus Recruiter odpowiedzialny m.in. za rekrutację Ambasadorów Grupy TP i koordynację spotkań Ambasadorów, promocję warsztatów na uczelniach oraz pozyskiwanie studentów na praktyki w firmach należących do Grupy TP.
Do zadań Ambasadorów Grupy TP należało informowanie studentów m.in. o warsztatach organizowanych na uczelniach, o praktykach, stażach i możliwościach rozpoczęcia pracy w Grupie TP. Grupa 28 studentów na Uniwersytecie Warszawskim, Politechnice Warszawskiej i w Szkole Głównej Handlowej była nie tylko reprezentantami marki Grupy TP, ale przede wszystkim pełniła rolę łączników pomiędzy organizatorami Programu a swoimi koleżankami i kolegami z uczelni.
„Studenci uczestniczący w Programie Twoja Pespektywa wykazali się niebywałą energią skierowaną na pozyskiwanie nowych, praktycznych umiejętności zawodowych. Już nie tylko pracodawcy dostrzegają konieczność uzupełniania systemu edukacji formalnej o praktyczne zajęcia z praktykami biznesu, widzą ją także sami studenci, którzy jak najlepiej chcą się przygotować do wymagań przyszłego pracodawcy” – mówi Marcin Kasperek, Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami.
Kolejną częścią Programu Edukacyjnego „Twoja Perspektywa” był cykl 12 darmowych warsztatów praktycznych dla studentów od drugiego do piątego roku studiów technicznych i ekonomicznych. W programie znalazły się takie tematy jak: ABC - rachunek kosztów działań, analiza rynku, zarządzanie produktem, elementy strategii marketingowej, e-marketing, projektowanie interfejsu głosowego, a także liczne szkolenia z zakresu komunikacji i autoprezentacji.
Warsztaty prowadzili praktycy i menedżerowie z Telekomunikacji Polskiej, Orange i Marketplanet, a także trenerzy Grupy TP. Uczestniczyło w nich ponad 300 studentów z 12 różnych uczelni warszawskich.
„Poprzez zaoferowanie studentom możliwości uczestnictwa w warsztatach, chcieliśmy przybliżyć młodym ludziom wiedzę praktyczną, której nie ma w programie nauczania na poziomie szkolnictwa wyższego. Wybór tak szerokiej i różnorodnej tematyki poruszanej na warsztatach wynikał z potrzeby dostosowania zakresu edukacji praktycznej na uczelniach wyższych do potrzeb rynku pracy, a tym samym do wymagań stawianych absolwentom przez przyszłych pracodawców” – powiedział Jacek Kowalski - Dyrektor Pionu Zarządzania Kompetencjami i Rozwojem Pracowników Grupy TP.
Trzecim modułem Programu Edukacyjnego był Ogólnopolski Konkurs dla studentów „Twoja Perspektywa”. Udział w Konkursie mogli wziąć studenci do 26 roku życia wszystkich kierunków i rodzajów studiów. Warunkiem udziału w konkursie było ukończenie pierwszego roku studiów.
Konkurs rozgrywany był od 23 marca do 27 maja 2009 r. Spośród 630 uczestników eliminacji do etapu półfinałowego konkursu zakwalifikowały się 32 osoby. Uczestnicy eliminacji rozwiązywali testy z trzech dziedzin do wyboru: IT i telekomunikacja, marketing i zarządzanie oraz ekonomia i finanse.
Zwyciężyła Aleksandra Warzecha - studentka Szkoły Głównej Handlowej zdobywając nagrodę główną w wysokości 10 000 zł. Kapituła Konkursu „Twoja Perspektywa” wyłoniła także czterech laureatów oraz pięciu finalistów. Laureaci otrzymali nagrody w wysokości 2 000 zł a finaliści 500 zł. Dodatkowo każdy otrzymał możliwość odbycia płatnej praktyki w jednej ze spółek Grupy TP.