Otwarty list do mediów organizatorów akcji społecznej "Masz głos, masz wybór"
Organizatorzy akcji społecznej „Masz głos, masz wybór” zwracają się z gorącym apelem do mediów o to, by informowały o nadchodzących wyborach samorządowych, w sposób, który służy wzrostowi zainteresowania obywateli tym ważnym wydarzeniem, a tym samym przyczynia się do ich aktywnego i świadomego uczestnictwa w wyborach.
Wybory samorządowe to ważne wydarzenie dla Polski. Obywatele wybierają swoich przedstawicieli, którzy przez następne 4 lata będą decydować o ich najbliższym otoczeniu. Tymczasem frekwencja wyborcza w ostatnich wyborach samorządowych wyniosła zaledwie 46%. Wg danych z Państwowej Komisji Wyborczej w tym roku, w całym kraju zarejestrowały się 12 654 komitety wyborcze, z czego 12 539 to komitety organizacji i mieszkańców. To setki tysięcy osób, które chcą pracować w swoich lokalnych środowiskach na rzecz poprawy życia mieszkańców.
Uważamy, że koncentrowanie uwagi wyborców na sprawach marginalnych, jak np. szokujące czy śmieszne nazwy komitetów oraz pokazywanie „egzotycznych” kandydatów bez poważnych programów ośmiesza ideę samych wyborów. Także komentowanie kampanii jedynie w tonie starcia ugrupowań politycznych, nie przekona mieszkańców, że w wyborach liczyć się powinna nie tylko przynależność partyjna, ale przede wszystkim dorobek i programy kandydatów.
Apelujemy do Państwa o taki sposób informowania o kandydatach i kandydatkach, by jak najwięcej obywateli wzięło udział w wyborach i podjęło świadomą decyzję na kogo głosować.
Przemysław Radwan-Rohrenschef, Dyrektor Stowarzyszenia Szkoła Liderów
Źródło: Masz głos, masz wybór