(PAP) - Wnioski o przyznanie środków z funduszu sołeckiego muszą wpłynąć na biurko wójta do 30 września. W przypadku niedotrzymania terminu sołectwo nie będzie mogło skorzystać z funduszu w 2012 r. – przypomina Szymon Osowski, prezes Stowarzyszenia Liderów Lokalnych Grup Obywatelskich.
Osowski tłumaczy, że zebranie wiejskie musi się odbyć w takim terminie, aby umożliwić sołtysowi przekazanie wniosku do 30 września. - Zebranie musi być zwołane zgodnie ze statutem sołectwa. Termin trzeba więc wyznaczyć z odpowiednim wyprzedzeniem. Teraz może być już za późno – ostrzega Osowski.
Wniosek o środki z funduszu sołeckiego powinien zawierać wskazanie wybranych przedsięwzięć wraz z kosztorysem oraz uzasadnieniem ich realizacji. Zadania finansowane z funduszu powinny wpływać na poprawę warunków życia mieszkańców i być zgodne ze strategią rozwoju samorządu. Poza tym musi być to zadanie własne gminy.
Wniosek uchwalany jest przez zebranie wiejskie z inicjatywy sołtysa, rady sołeckiej lub co najmniej 15 pełnoletnich mieszkańców sołectwa.
Według danych Stowarzyszenia Liderów Lokalnych Grup Obywatelskich zebranych w 14 województwach, w 2010 r. wyodrębniono jako fundusz sołecki ponad 170 milionów złotych, z czego wydano ponad 150 milionów.
/kic/
Źródło: serwis samorządowy PAP