Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Czy słyszeliście o programie Grow Your Charity Online? Od dwóch lat pomaga rozwinąć skrzydła najmniejszym brytyjskim organizacjom pomocowym, a od teraz – dzięki udostępnieniu zapisów z bogatej serii webinariów – może pomóc także Twojemu ngo-sowi.
Utrzymanie stałego i efektywnego tempa wzrostu organizacji charytatywnej to wyjątkowo trudne zadanie. Jeszcze trudniejszy jest sam start i mozolne próby przekształcania małej struktury w coraz lepiej prosperującą instytucję. Grow Your Charity Online to program pomocy stworzony specjalnie po to, aby wesprzeć najmniejsze organizacje w osiąganiu jak najwyższego poziomu wzrostu przy użyciu narzędzi internetowych.
Dwa lata temu Google ogłosił nawiązanie współpracy z brytyjskimi fundacjami Media Trust i Charity Technology Trust. Wybór partnerów nie był przypadkowy. Media Trust to organizacja z ponad 20 letnim doświadczeniem, stawiająca na rozwój skutecznej komunikacji małych instytucji, głównie dzięki wykorzystaniu możliwości współczesnych mediów. Z kolei Charity Technology Trust od 2001 roku aktywnie doradza organizacjom charytatywnym w budowaniu trwałych relacji z partnerami technologicznymi. Nie dziwi więc cel takiej kooperacji – stworzenie kompleksowej inicjatywy pomocowej dla 30 tysięcy małych brytyjskich organizacji charytatywnych. Głównym ideą tej wciąż trwającej kampanii są przede wszystkim znaczące usprawnienia w sposobie pozyskiwania funduszy dzięki umiejętnemu wykorzystaniu rozmaitych narzędzi internetowych – od analityki i SEO, po sprawne zarządzanie kontami na portalach społecznościowych.
W obecnej formie Grow Your Charity Online stawia przede wszystkim na odpowiednią edukację na temat wykorzystania potencjału technologii internetowych w trzecim sektorze. Zapewnia uczestniczącym w programie fundraiserom nie tylko darmowe warsztaty i spotkania szkoleniowe z ekspertami, ale także szeroki dostęp do wiedzy i wszelkich internetowych narzędzi przydatnych w zarządzaniu organizacją pomocową. Na stronie internetowej projektu w zakładce z narzędziami znajdziemy ogólnodostępne, specjalnie opracowane informacje dotyczące kluczowych filarów rozwoju organizacji w sieci, takie jak: efektywne wykorzystywanie sieciowych narzędzi analitycznych, bezproblemowa praca w chmurze, budowanie stabilnej społeczność wokół organizacji przy wykorzystaniu portali społecznościowych, tworzenie promocyjnych video, zapewnianie kompatybilności z urządzeniami mobilnymi czy sprawne wykorzystywanie mechanizmów SEO i SEM.
Każda kategoria opatrzona jest dodatkowo szczegółowym tutorialem pomagającym wejść w świat internetowych technologii od podstaw. Dla pobudzenia kreatywności projekt udostępnia także zakładkę „Inspiracje” - szereg studiów przypadku, dzięki którym łatwiejsze staje się zrozumienie praktycznych założeń sieciowego fundraisingu. Uczestnicy mogą korzystać z wymiany doświadczeń ze "starszym rodzeństwem", na przykład z potężną międzynarodową organizacją humanitarną WaterAid, czy słynnym baletem w Anaheim - oferującym m.in. występy internetowe.
Najważniejsze dla naszych lokalnych ngo-sów jest jednak to, że mimo iż program dedykowany jest fundacjom brytyjskim, a spotkania i warsztaty odbywają się jedynie w Wielkiej Brytanii, to przekazywana na nich wiedza jest teraz dostępna online, zupełnie za darmo w formie video wykładów, które odnajdziemy w dziale „Źródła”. Są to pełnowymiarowe zapisy z webinariów, które odbyły się w ramach szkoleń Grow Your Charity Online. Odwiedzając stronę Growyourcharityonline.com możemy zapoznać się z całą pulą propozycji przygotowanych przez ekspertów w swoich dziedzinach. Dla każdego znajdzie się coś wartościowego: obsługa, analiza i optymalizacja AdWords, dobór słów kluczowych, efektywne wykorzystanie kanałów social media, sprawny marketing mailowy, interpretowanie danych Google Analytics, kurs z ustalania cyfrowych priorytetów i wiele więcej.
O efektywności wykorzystania webinariów w trzecim sektorze pisaliśmy już w styczniu. Ten rodzaj internetowego seminarium wyjaśniała wówczas Dorota Kostowska, główna specjalistka ds. szkoleń Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. – Forma online ma kilka przewag nad tradycyjnymi seminariami. Jedną z nich jest szybka możliwość przekazania na ręce eksperta celnego pytania internauty – tłumaczyła Kostowska. – Kolejną możliwość takiego angażowania uczestników webinariów, by chętnie dzielili się swoimi opiniami, uwagami i dyskutowali między sobą. Trudno to nazwać trikiem służącym do aktywizacji internautów. To sposób myślenia, wynikający z doświadczenia szkoleniowego, jakie mam ja i cała Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.
Mimo iż darmowe wykłady oferowane przez Grow Your Charity Online są bardziej video zapisami webinariów, niż sieciowymi seminariami w pełnym tego słowa znaczeniu, ich wartość jest nieoceniona. Eksperckie prowadzenie, szeroka tematyka poruszająca kluczowe narzędzia potrzebne do rozwoju organizacji, a wreszcie zupełna otwartość rezultatów projektu z pewnością mogą wspomóc efektywne zarządzanie każdą organizacją, która szuka nowych rozwiązań w sieci.
Źródło: technologie.ngo.pl
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.