Organizacje pozarządowe powinny korzystać z mechanizmów sieci
Nie jest łatwo promować swoje działania w Internecie, jeśli nie wiemy, po jakie narzędzia sięgnąć. Social media są dobre, ale na nich się sieć nie kończy. Przyjrzyjmy się najbardziej chyba skutecznej i popularnej metodzie reklamowania się w świecie cyfrowym.
Google AdWords to nowoczesny sposób reklamowania się w Internecie. Mechanizm ich działania jest bardzo prosty – przynajmniej w teorii. W specjalnym panelu tworzymy swoją kampanię i określamy, na jakie frazy wyszukiwane w sieci chcemy ją wyświetlać użytkownikom.
Osoba szukająca czegoś w sieci wpisuje w wyszukiwarkę określoną frazę, np. „czerwone szpilki”. W tym momencie, wszystkie firmy reklamujące się na to słowo kluczowe biorą udział w aukcji. Zwycięskie reklamy wyświetlają się użytkownikowi i ten może w nie kliknąć. Reklamodawca nie płaci za wyświetlenie reklamy, a jedynie za kliknięcia.
Jeżeli wejdziemy w to głębiej, sprawa robi się trochę bardziej skomplikowana. Panel umożliwia nam wiele opcji: mamy dostęp do statystyk i możliwość wyświetlania reklam graficznych na stronach o określonej tematyce, np. charytatywnej.
Google AdWords to wspaniałe narzędzie nie tylko do sprzedaży, ale również rozpowszechniania wiedzy o swojej działalności. A co ważniejsze, może okazać się szczególnie przydatne dla organizacji pozarządowych.
Fundacje i stowarzyszenia powinny z niego korzystać, aby propagować wiedzę na swój temat, zwiększać ruch na stronie, a także zdobywać potrzebne dla siebie zasoby, np. chętnych do pomocy wolontariuszy. Nie muszą obawiać się przy tym kosztów, ponieważ same określają w panelu, ile są w stanie maksymalnie wydać. Przy nawet niewielkich środkach efekty mogą być bardzo zadowalające.
Co więcej, AdWords pozwalają na dotarcie do ściśle określonej grupy docelowej. Możemy wybrać jej wiek, płeć, zainteresowania, status rodzinny, miejsce zamieszkania i wiele, wiele innych zmiennych. Mamy zatem pewność, że nasz komunikat trafi do osób, które nas interesują. Samo Google aktywnie wspiera organizacje non-profit i mogą one liczyć na specjalne bonusy przeznaczone na promowanie chociażby akcji charytatywnych.
Trzeba jednak pamiętać, że kampanię należy stale monitorować, dbać o nią i dopieszczać kolejnymi ustawieniami. Inaczej nie możemy się spodziewać naprawdę zadowalających wyników.
Znaczenie Google AdWords ciągle wzrasta. Z tego powodu organizacje powinny jak najszybciej zainteresować się tym narzędziem. Fundacje bardzo często mają problem z mówieniem o sobie. Nie są na bieżąco z najnowszymi kanałami komunikacji. Trzeba to naprawić. Nie chodzi o krytykę, ale zwrócenie uwagi na pewien problem, z którym można sobie łatwo poradzić.
Źródło: Technologie.ngo.pl