Google uruchomił wersję testową aplikacji mobilnej na Android umożliwiającej przekazanie 1 dolara dziennie na wybraną organizację non-profit. „Aplikacja ta ma ułatwić kontakt między darczyńcami a organizacjami NGO i nadać działalności charytatywnej bardziej społecznościowy charakter” – komentuje Marcin Stojak z agencji marketingowej Timgu, jedynego w Polsce certyfikowanego partnera Google w programie Google Grants dla non profits.
Jak to działa?
Po ściągnięciu aplikacji użytkownikowi codziennie będą wyświetlane ciekawe projekty charytatywne. Wśród nich będzie mógł wybrać jeden – każdego dnia inny, na który przekaże 1 dolara. Swoją aktywnością będzie mógł podzielić się z innymi za pomocą mediów społecznościowych, jak również dofinansować projekty wspierane już przez znajomych.
„Tym sposobem można uzbierać więcej mniejszych kwot, co w dłuższej perspektywie może się okazać skuteczniejsze niż przekazywanie raz do roku większej sumy” – ocenia Marcin Stojak, Country Manager z agencji marketingowej Timgu, pierwszego w Polsce certyfikowanego partnera Google w programie Google Grants.
Do kogo trafią pieniędze?
Pod hasłem „Do a little. Change a lot.” Google wspiera projekty mające na celu zmienienie świata, dla których nawet drobna kwota ma znaczenie, są to m.in. dostęp do edukacji w Laosie, sadzenie drzew w Kenii czy ochrona nosorożców.
Dla kogo?
Z One Today mogą skorzystać tylko organizacje NGO, które już uczestniczą w programie Google for non profits. W każdej chwili mogą dołączyć nowe. W Polsce są to organizacje pożytku publicznego, które korzystają z darmowych AdWords w programie Google Grants. Wkrótce aplikacja ma być dostępna również w innych krajach.
„Jest to bardzo ciekawy pomysł promujący wśród społeczeństwa codzienną dobroczynność, a zarazem daje organizacjom non-profit nowoczesne narzędzie do komunikacji z darczyńcami” – komentuje Marcin Stojak z Timgu. „Jednocześnie uświadamia jak ważne jest podkreślenie unikalności swoich działań statutowych w kampaniach promocyjnych skierowanych do ludzi. Podobna sytuacja ma miejsce w programie Google Grants, do którego mają dostęp Polskie OPP. Dzięki aplikacji możliwe będzie wsparcie różnych projektów – codziennie innego, a nie wybór jednej organizacji i przekazanie jej większej kwoty raz do roku, co często się zdarza przy kampaniach 1%” – dodaje Marcin Stojak.
Więcej informacji:
http://www.timgu.pl/google-grants.html
http://www.google.com/onetoday/nonprofits.html
Program charytatywny skierowany do organizacji pożytku publicznego, działa obecnie w 32 krajach na całym świecie. Dzięki uczestnictwu w programie, organizacje mogą bezpłatnie reklamować się w Internecie za pomocą reklam tekstowych Google AdWords. W ramach programu organizacja otrzymuje specjalne konto AdWords, w którym sama tworzy swoje reklamy i nimi zarządza. Dzięki reklamom w Google Grants polskie OPP mogą informować internautów o swojej działalności, prowadzonych akcjach, poszukiwać wolontariuszy albo pozyskiwać środki finansowe.
http://www.google.com/grants/
Źródło: Timgu