Konferencja „Społeczna odpowiedzialność małych i średnich przedsiębiorstw”, zorganizowana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, zgromadziła ponad 70 osób zainteresowanych tematyką CSR. Tak wysoka frekwencja cieszy, gdyż pokazuje po raz kolejny, że mali i średni przedsiębiorcy też chcą działać w sposób odpowiedzialny.
Spotkanie było podsumowaniem badań zrealizowanych w ramach projektu RespEn – odpowiedzialna przedsiębiorczość, które sprawdzały jaki jest poziom wiedzy o CSR-ze wśród polskich i szwedzkich MŚP. Jak się okazuje, 57% polskich małych i średnich przedsiębiorców zna pojęcie „społecznej odpowiedzialności biznesu”, a wśród szwedzkich przedstawicieli tego sektora odsetek wyniósł 89%. W Polsce za najważniejszą kwestię uznano relacje z klientami, a w Szwecji praktyki w miejscu pracy oraz środowisko naturalne.
W trakcie debaty panelowej, w której udział wzięli przedstawiciele MŚP oraz instytucji wspierających przedsiębiorczość stwierdzono, że sposobem dotarcia do małych i średnich przedsiębiorców z tematem społecznej odpowiedzialności biznesu jest używanie języka korzyści biznesowych, jakie ta strategia przynosi. Sektor ten jest szczególnie istotny, gdyż stanowi ponad 90% biznesu w Polsce.
Źródło: Forum Odpowiedzialnego Biznesu