Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
9 maja 2014 r. Sejm RP uchwalił ustawę o prawach konsumenta rozszerzającą dotychczas obowiązujące uprawnienia polskich obywateli, szczególnie tych dokonujących zakupów przez telefon i w Internecie (poza siedzibą firmy i na odległość).
Celem uchwalonej przez Sejm regulacji jest przeniesienie do polskiego porządku prawnego Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie praw konsumentów. Zgodnie z dyrektywą przepisy powinny obowiązywać od 13 czerwca 2014 r. Sejm wydłużył jednak vacatio legis i nowe przepisy wejdą w życie w ciągu 6 miesięcy od dnia ich ogłoszenia w Dzienniku Ustaw (prawdopodobnie na przełomie listopada i grudnia 2014 r.) .
Ustawa o prawach konsumenta zakłada m.in.:
- wydłużenie czasu odstąpienia przez konsumenta od umowy z 10 do 14 dni kalendarzowych (w przypadku braku informacji ze strony sprzedającego o takiej możliwości – nawet do 12 miesięcy i 14 dni),
- nałożenie na sprzedającego obowiązku jednoznacznego potwierdzenia, że konsument jest świadom obowiązku zapłaty,
- wprowadzenie obowiązku pisemnego (lub na trwałym nośniku) potwierdzenia przez konsumenta i sprzedającego umowy zawartej przez telefon,
- 50 zł jako minimalną kwotę, przy której konsument może powołać się na przepisy nowej ustawy.
Podstawa prawna:
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.