Jak sprawić by nowe media nie ustawiały młodzieży w pozycji biernego odbiorcy, ale dawały szansę do kreatywnego i świadomego tworzenia nowych treści?
Pozornie to zadanie jest bardzo trudne, bo powstanie strony internetowej, aplikacji, sprzętu czy gier wymaga od twórców nie tylko profesjonalnych umiejętności, ale także zaplecza finansowego. Jednak trzy instytucje - Fundacja Nesta, Nominet Trust oraz Mozilla - doszły do wniosku, że odpowiednio ukierunkowana energia nastolatków może dać zaskakująco wartościowe rozwiązania i uruchomiły platformę, dzięki której młodzi użytkownicy internetu będą mieli okazję stać się nie tylko konsumentami, ale też twórcami multimediów.
Informacje na temat projektu znajdują się na stronie Fundacji Nesta. Natomiast prezentacjerealizowanych inicjatyw można obejrzeć bezpośrednio tutaj.
Źródło: Pracownia Badań i Innowacji Społecznych "Stocznia"
Źródło: technologie.ngo.pl