Challenge w ramach kursów Get Into Tech i Growth Marketing, prowadzonych przez INCO Polska, realizujemy we współpracy z różnymi podmiotami, między innymi z organizacjami pozarządowymi. Jedno z ostatnich wyzwań, które opracowaliśmy dla uczestników_czek szkolenia, powstało wraz z Fundacją Nowy Rozdział. Poznajcie Marcelę Gorajską z Lublina, członkinię Rady Fundacji, opiekunkę challenge’u.
Paulina Ołtusek: – Cześć, Marcela! Dziękujemy Wam za współpracę przy organizacji wyzwania. Zanim przejdziemy do rozmowy o nim, opowiedz trochę o Waszej fundacji. Jaka jest jej misja? Czym się zajmujecie i komu pomagacie?
Marcela Gorajska: – Fundacja Nowy Rozdział jest polską organizacją pozarządową skupiającą swoje działania w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej, działalności na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, działalności na rzecz osób niepełnosprawnych. Aktywnie działamy w zakresie promocji kultury i sztuki oraz promocji zdrowego trybu życia. Wszystkie nasze inicjatywy mają na celu pomoc osobom potrzebującym bez względu na ich sytuację życiową, materialną czy pozycję społeczną. Nie skupiamy się na jednej działalności, gdyż każdy dzień przynosi nowe wyzwania, co wpływa na potrzebę działania na wielu płaszczyznach. Poprzez swoje różnorodne działania skupiamy się na kształtowaniu właściwych postaw społecznych.
To brzmi świetnie! A dlaczego zdecydowaliście się wziąć udział w wyzwaniu INCO Academy?
– Wzięliśmy udział w wyzwaniu INCO Academy, ponieważ poszukiwaliśmy kogoś do podjęcia współpracy w zakresie stworzenia platformy dla galerii sztuki. Przeglądając oferty na stronie NGO.pl, udało się odnaleźć ogłoszenie i stwierdziliśmy, że w obecnej sytuacji to najlepsze rozwiązanie. Dzięki temu, że jest to swego rodzaju test sprawdzający uczestników po kursach organizowanych przez INCO, mieliśmy pewność, że osoby, które podejmą się tego zadania, bardziej się w nie zaangażują.
Jakie zadanie/a postawiliście przed uczestnikami_czkami kursu Get Into Tech i co braliście pod uwagę przy ich określaniu?
– Zadaniem dla uczestników kursu Get Into Tech było stworzenie platformy dla galerii sztuki, współpracującej z artystami, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę ze sztuką lub robią to, co kochają, ale niestety z jakichś przyczyn nie są w stanie sami się rozwijać i pokazać swoich prac szerszej publice. Cała strona miała być prosta, czytelna i intuicyjna, aby każda osoba mogła się po niej poruszać bez przeszkód. Rzeczą, na której nam najbardziej zależało było stworzenie platformy z możliwością wystawiania dzieł na sprzedaż zarówno w cenie regularnej, jak i na aukcji, co udało się osiągnąć.
Jak wyglądało Wasze zaangażowanie w wyzwanie? Czy było to dla Was obciążające?
– Podczas pierwszego spotkania objaśniliśmy, jaki mamy pomysł i czego oczekujemy, następnie przygotowaliśmy założenia, które zostały przekazane uczestnikom wyzwania i na kolejnym spotkaniu dopracowaliśmy szczegóły. Spotkania nie były długie, ale rzeczowe, więc nie było to w żaden sposób obciążające czy uciążliwe.
Jak oceniacie rozwiązania, które przygotowali_ły uczestnicy_czki? Czy planujecie wykorzystać je i wdrożyć w organizacji?
– Uczestnicy wyzwania przeprowadzili badania potrzeb, zarówno klientów galerii sztuki, jak i artystów. Było to bardzo ważne, ponieważ dzięki temu wiemy, czego oni oczekują i możemy dopracować te elementy. Oprócz badań przygotowali funkcjonujące strony, które spełniały wymagania postawione w wyzwaniu. Wszyscy uczestnicy byli bardzo dobrze przygotowani, było widać ich zaangażowanie w projekt, więc postanowiliśmy wdrożyć część rozwiązań, które dla nas zaproponowali.
Świetnie! Bardzo się cieszymy! Wygląda na to, że polecilibyście innym organizacjom udział w wyzwaniu. Powiesz dokładniej, dlaczego?
– Każda organizacja, która chce wdrożyć nowy projekt, poszukuje rozwiązań mieszczących się w założonym budżecie. Nie zawsze wystarcza środków na to, by zrobić badanie rynku, a przez to nie zawsze ma się pewność, że wszystko zadziała tak, jak byśmy tego oczekiwali. Biorąc udział w wyzwaniu mieliśmy szansę poddać cały projekt pod dyskusję, omówić wszystkie za i przeciw i przekonać się, czy to, o czym myślimy ma racje bytu w takiej formie, jaka jest w naszych głowach. Dzięki temu wyzwaniu zrozumieliśmy, że nasz projekt był bardziej skomplikowany niż nam się wydawało, więc jesteśmy pełni podziwu, że udało się wszystkim uczestnikom je dokończyć. Cała współpraca pomogła nam spojrzeć na to wszystko z innej perspektywy i wziąć pod uwagę elementy, o których wcześniej nie myśleliśmy. Polecamy każdej organizacji wzięcie udziału w wyzwaniu, by zrewidować swoje pomysły i wdrożyć najlepsze rozwiązania.
Dzięki za rozmowę! Życzę, aby Wasza fundacja rozwijała się w błyskawicznym tempie i żebyśmy już niedługo mogli podziwiać dzieła sztuki lokalnych artystów_ek na Waszej platformie.
Twoja organizacja również znajduje się w podobnej sytuacji? Potrzebujecie strony internetowej, ale Wasze zasoby są ograniczone? Skontaktuj się z nami na polska@inco-group.co! Porozmawiajmy, co możemy dla Was zrobić :)
Źródło: INCO Polska