Wykreowanie odpowiedniego serwisu internetowego nie jest prostym zadaniem, zwłaszcza kiedy chcemy osiągnąć za jego pomocą konkretny cel. Pojawił się jednak projekt, który może sprawić, że wszystko to stanie się dziecinnie proste. Oto The Grid.
Jeśli pamiętacie film „Tron” z Jeffem Bridgesem, z pewnością znana jest Wam również nazwa „The Grid” - takim mianem bohater określał kierowaną przez sztuczną inteligencję sieć, do której trafił. Nie wiem, czy pomysłodawcy tego startupu inspirowali się kultowym obrazem, ale ich pomysł z pewnością można postawić na jednej półce ze śmiałymi wizjami science-fiction. Z tym, że to już się dzieje.
Kampania crowdfundingowa The Grid ruszyła 7 października, a jej celem jest uzbieranie 70 tysięcy dolarów na uruchomienie procesu deweleporskiego. Gotowy produkt miałby trafić do szerokiej publiczności wczesną wiosną 2015 roku w cenie 25 dolarów miesięcznie (lub 8 dol./mies. dla crowdfundingowych inwestorów). Biorąc pod uwagę zapowiadane przez twórców działanie platformy, nie jest to cena wygórowana.
The Grid powstaje z inicjatywy Briana Axe'a (były Dyrektor ds. Produktów w Google AdSense) oraz Leigha Taylora, designera. „Kilka ostatnich lat spędziliśmy na tworzeniu sztucznej inteligencji działającej, niczym twój osobisty grafik, umiejącej myśleć o twojej marce i prezentować ją w najlepszy możliwy sposób” - tłumaczy Dan Tocchini, współzałożyciel i CEO projektu. „To projekt dopasowuje się do twoich treści, nie odwrotnie” - dodaje.
Pomysłodawcy The Grid twierdzą, że rola użytkownika sprowadzi się jedynie do załadowania grafik oraz tekstów, a serwis samoczynnie przeanalizuje materiał i stworzy responsywną stronę zaledwie w kilka minut, wykorzystując obecne w bazie szablony. Dopasuje tekst do obrazków, wykryje twarze, poprawi jakość zdjęć, etc. Jeżeli stworzona przez nich sztuczna inteligencja faktycznie będzie działać tak, jak zapowiadają to twórcy, The Grid może stać się jednym z najciekawszych narzędzi webowych ostatnich lat. Ale obietnice są wielkie.
Jak miałby działać The Grid zobaczycie na filmie promocyjnym:
Źródło: Technologie.ngo.pl