„Nie możesz poświęcić renomy dla zysku” – prof. Andrzej Blikle radzi młodym przedsiębiorcom
W związku ze zbliżającą się szóstą edycją Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, prof. Andrzej Blikle – spadkobierca najstarszej cukierni w Polsce – opowiada, z jakimi trudnościami wiąże się założenie własnej działalności oraz dlaczego mimo to warto zostać przedsiębiorcą.
Błąd, który młodzi przedsiębiorcy popełniają, jest taki, że starają się od razu wyglądać jak duża firma – duże biuro, elegancki fotel, duży samochód – mówi w wywiadzie dla organizatorów Światowego Tygodnia prof. Andrzej Blikle, wieloletni prezes znanej rodzinnej sieci cukierni, dziś prowadzący firmę doradczo-szkoleniową. Trzeba mieć ogromną determinację. I trzeba się przygotować na to, że nie zaczniemy od dużego i dobrego samochodu, zaczniemy od bardzo ciężkiej pracy. Nie wiadomo, kiedy będzie pierwszy urlop, pierwszy wolny weekend. Ale potem przychodzi satysfakcja, że się samemu coś zbudowało i warto dla tej satysfakcji pracować.
Według profesora Bliklego, początkujący przedsiębiorcy powinni pamiętać także o świadomym budowaniu dobrego wizerunku firmy. Ojciec zawsze powtarzał mi: „nie wolno ci nigdy poświęcić wizerunku, renomy firmy dla zysku. Renoma przyniesie ci zysk, ale jeśli poświęcisz ją dla zysku – będziesz miał zysk przez chwilę, a potem go stracisz.
Kontakt dla mediów:
Adam Kądziela Tel. 514 955 536 adam.kadziela@fmlewiatan.pl
Źródło: Forum Młodych Lewiatan