Sprawdźcie wyniki „(Nie)Bezpieczni w sieci – konkursu dla NGO na najlepszą kampanię edukacyjną”. Na konkurs wpłynęło łącznie 28 zgłoszeń. Wybór nie był prosty – w końcu organizacje pozarządowe znane są ze swojej kreatywności. Wśród aplikacji było wiele ciekawych koncepcji. Potwierdzili to uczestnicy II etapu konkursu podczas spotkań online. No dobrze, już czas poznać zwycięzców.
Bezpieczeństwo (w) sieci
Celem konkursu zorganizowanego przez Państwowy Instytut Badawczy NASK i Ministerstwo Cyfryzacji jest wzrost świadomości Polaków na temat bezpieczeństwa w sieci. Niezależnie, ile mają lat – zależy nam, aby byli świadomymi użytkownikami Internetu. Do współpracy zaprosiliśmy organizacje pozarządowe, wierząc w ich potencjał i chcąc z niego czerpać.
– Ogłosiliśmy ten konkurs, bo wierzymy w wyjątkowy zapał i kreatywność organizacji pozarządowych. Nie rozczarowaliśmy się i to mimo tego, że czas nie sprzyjał kreatywnej pracy grupowej – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.
– Cieszymy się, że tyle podmiotów z całej Polski zainteresowało się naszą inicjatywą. Dziękujemy wszystkim uczestnikom i życzymy Wam kolejnych świetnych pomysłów na działania w obszarze bezpieczeństwa w sieci – dodaje szef MC.
Bezpieczeństwo w sieci to temat, który jest także jednym z kluczowych obszarów zainteresowań Państwowego Instytutu Badawczego NASK – organizatora konkursu.
– W czasie epidemii rośnie popularność szeroko rozumianych usług cyfrowych, a co za tym idzie – wzrasta aktywność cyberprzestępców. Jako NASK ciągle analizujemy otrzymywane zgłoszenia i identyfikujemy coraz bardziej zaawansowane formy cyberataków. Dlatego też powinniśmy systematycznie poszerzać swoją wiedzę o zagrożeniach w sieci i stosować się do zasad bezpieczeństwa – mówi dr inż. Kamil Sitarski, dyrektor NASK. – Jestem przekonany, że laureaci naszego konkursu przyczynią się do wzrostu poziomu świadomości i bezpieczeństwa użytkowników – dodaje.
Najlepsi z najlepszych
Kapituła Konkursowa wybrała dwa pomysły, na podstawie których powstaną kampanie medialne. Ich celem będzie wzrost świadomości Polaków na temat bezpiecznego korzystania z sieci.
Laureatem pierwszego miejsca jest Stowarzyszenie Góry Kultury, które zgłosiło do konkursu projekt koncepcji pn. „Bezpieczeństwo to nie bajka”. Do fundacji trafi 10 000 zł nagrody pieniężnej, a 300 000 zł to budżet, który przeznaczymy na realizację kampanii na bazie pomysłu „Bezpieczeństwo to nie bajka”.
Laureatem drugiego miejsca jest Fundacja Warszawski Instytut Bankowości z pomysłem „Aktywny Senior w Cyberprzestrzeni”. Fundacja otrzyma 5 000 zł nagrody pieniężnej. Na realizację kampanii na bazie jej pomysłu przeznaczymy 200 000 zł.
To właśnie pomysły tych organizacji w I etapie konkursu zostały najwyżej ocenione pod względem pomysłowości i kreatywności, wykonalności i realności założeń, trafności, trwałości i oczywiście – spójności z celami kampanii, a następnie w II etapie – również pod względem: dopasowania narzędzi komunikacji do grupy docelowej i tematyki kampanii, aktualności oraz znaczenia podejmowanych w kampanii zagadnień i innowacyjności/wyróżnialności kampanii.
Dziękujemy wszystkim organizacjom, które wzięły udział w konkursie – za zaangażowanie, świetne pomysły i inspirujące rozmowy w trakcie spotkań online. Zwycięzcom – serdecznie gratulujemy!
Czas na realizację pomysłów
Kampanie edukacyjne, które organizatorzy zrealizują we współpracy z dwiema zwycięskimi organizacjami, to kampanie medialne. Zaraz po podpisaniu umów, sztab specjalistów – w oparciu o koncepcje laureatów – przygotuje strategie. Będzie się działo!
Śledźcie aktualności na stronie konkursowej, jeśli tak jak my, jesteście ciekawi efektów tej współpracy.
Organizatorem konkursu są Ministerstwo Cyfryzacji oraz Państwowy Instytut Badawczy NASK. Patronat medialny nad naszą inicjatywą objęły portale ngo.pl oraz kampaniespoleczne.pl.