LinkedIn to biznesowe dziecko mediów społecznościowych. Portal, dzięki któremu możemy stworzyć interaktywne i wirtualne CV, nawiązać biznesowe kontakty, a także zaprezentować działania naszej marki. Warto zadbać o prezentację naszej działalności w tym najbardziej sprofesjonalizowanym i nastawionym na biznes medium społecznościowym.
Dlaczego warto komunikować na LinkedInie swoje działania?
Odpowiedź jest dosyć prosta. To kolejna forma i przestrzeń do tego, aby angażować i budować społeczność. Forma komunikacji i tematyka nieco inna, niż na pozostałych portalach, ale wciąż możliwa dla wielu marek. Społeczność na LinkedInie coraz mocniej się rozrasta, dlatego warto rozpocząć budowanie swojej marki już dziś. Nie czekajcie na moment, w którym będzie to totalne “must have”.
To również świetne miejsce do tego, aby zaprezentować się potencjalnym darczyńcom, sponsorom czy partnerom i dodatkowy plus w portfolio Waszych działań marketingowych.
Na co zwracać uwagę w komunikacji na LinkedInie?
Jak w przypadku każdego portalu, warto określić sobie cel komunikacji oraz grupę docelową, do której chcemy docierać. Warto pamiętać o tym, że to portal społecznościowych połączony z biznesem, dlatego też język komunikacji czy forma mogą delikatnie różnić się od tych w pozostałych kanałach, choć nie muszą – wszystko w zależności od strategii, którą obierzemy.
Ważne jest jednak, aby treści te nie dublowały się. Niech komunikacja na Facebooku, Instagramie, Twitterze i LinkedInie, nawet gdy dotyczy tego samego wątku, będzie zróżnicowana – inne zdjęcie/ tekst/ forma wpisu.
To pytanie zadałam również Ani, Oli i Kasi, które komunikują działania w swoich organizacjach właśnie na LinkedInie.
Ekspertki o byciu na LinkedInie
Anna Orzech o Fundacji WOŚP:
– Przez długi czas zastanawialiśmy się, w jaki sposób prowadzić komunikację na Linkedin – na czym się skupić i o czym opowiadać, żeby działania prowadzone tutaj były unikalne i wyróżniały się na tle innych platform. W końcu postawiliśmy na rzeczy oczywiste w tym miejscu – opowiadamy o naszych partnerach, współpracach, chwalimy się konferencjami, na których jesteśmy, doświadczeniem i wiedzą, którą zdobywamy jako organizacja. Pokazujemy, że pracujemy z najlepszymi i cały czas jesteśmy organizacją rozwijającą się. Dlatego właśnie warto wybrać nas jako partnera swoich działań.
Kasia Walczak o Sektor 3.0:
– Założeniem LinkedIn jest budowanie sieci. Promocja organizacji pozarządowej na tym kanale społecznościowym może więc opierać się na tworzeniu relacji z partnerami i osobami, z którymi współpracujemy, ale nie tylko. Warto poruszać tu tematy dotyczące działań, które prowadzimy w kontekście dzielenia się wiedzą i zdobywania jej. Oznaczanie osób, które mogą mieć coś do powiedzenia w naszych tematach to wchodzenie w pożądaną w tym miejscu interakcję. Warto rozważyć również komentowanie i wypowiadanie się u osób, które zawodowo poruszają się w obszarach, dotyczących naszej organizacji. W ten sposób wieści o nas niosą się same.
Ola Skorżyńska o Projektor - Wolontariat Studencki:
– Zbudowanie społeczności na LinkedIn nie należy do najprostszych, ale warto to zrobić! To idealne miejsce do tego, aby trochę więcej opowiedzieć o swojej marce/ organizacji, a także o ludziach, którzy ją tworzą. Każda organizacja społeczna posiada pracowników/ wolontariuszy i to ich warto pokazywać. Wykorzystaj dotychczasowe informacje i powiedz o ich osiągnięciach czy nagrodach. Dzięki temu odbiorcy zaangażują się w komunikację i będą chętniej do niej wracać.
O czym pamiętać budując swój profil
1. Niestandardowych wymiarach zdjęcia w tle:
Zdjęcie w tle i profilowe już nikogo w mediach społecznościowych nie zaskakuje – standard. Jednak w przypadku LinkedIna zderzamy się z dosyć niestandardowymi wymiarami tej grafiki, ponieważ jest to: 1400 x 425 px - czyli długi, cienki prostokąt, do którego ciężko dopasować zdjęcie. Nie jest to niewykonalne, ale trzeba bardziej pogłówkować.
2. Kwadratowym zdjęciu profilowym:
Powoli przyzwyczajamy się do okrągłego zdjęcia profilowego na Facebooku czy Instagramie, jednak w wielu miejscach na LinkedInie wciąż króluje kwadrat – choć nie wszędzie. Warto o tym pamiętać, wybierając grafikę. Wymiary zdjęcia profilowego: 400 x 400 px.
3. Krótkim i treściwym opisie:
Na LinkedInie pod zdjęciem profilowym widnieje miejsce na krótki (120 znaków) opis, zwany przez portal “sloganem”.
Wyciągnij esencję Twojej marki i zapakuj ją w to jedno/dwa zdania.
4. Uzupełnieniu dodatkowych sekcji:
Równie ważne są sekcje “O nas”, jak i “Osoby”!
- O nas – uzupełnij profil o najważniejsze informacje dotyczące Twojej marki. Podaj namiary kontaktowe, witrynę w sieci, a także określ rodzaj branży. Pamiętaj, że te wszystkie działania mają na celu ułatwienie kontaktu Twojemu odbiorcy z Tobą i skrócenie drogi do poznania Cię.
- Osoby – Twoja marka to Twoi ludzie. LinkedIn to świetne miejsce do stworzenia sieci wewnętrznych Ambasadorów – Twoich pracowników. Zachęcaj ich do tego, aby pokazywali treści związane z ich obowiązkami, sukcesami i zajawkami, a co najważniejsze – odwdzięczaj się tym samym. Chwal się zespołem!
LinkedIn, a dokładniej jego użytkownicy lubią statystyki i dane – pokazuj je:
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6539243425831628801
Dziel się branżowymi sukcesami:
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6511132065327521792/
Pokazuj swoich pracowników w akcji:
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6542729351161532416/
Wyciągaj cytaty i graj nimi we wpisie:
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6511585525516894210/
Źródło: Sektor 3.0