Marzec na Facebooku tętnił życiem w rytm bicia serca angażujących się internautów. Media społecznościowe to wyjątkowo wrażliwe miejsce na wszelkie akcje społecznościowe. Dlatego najwięcej zyskują profile organizacji powiązanych z dobroczynnością.
22,3 tys. osób, 14,4 tys. osób, 21,1 tys. osób, 21,6 tys. osób – to tylko niektóre ze wzrostów jakimi mogą się pochwalić fanpage skojarzone z organizacjami pozarządowymi istniejącymi w serwisie Facebook.com. Co ciekawe, ponad 21 tys. fanów przybyło w marcu na kanale społecznościowym Dawca.pl, a więc organizacji szeroko informującej o idei transplantacji. Dodać należy, że to prawie piąta część wszystkich fanów istniejące przecież nie od dziś fanpage’a.
Najważniejsze realne zaangażowanie
Pobieżną analizę danych i uwagę położoną na wzrosty poszczególnych fanpage’y warto poprzeć zdaniem specjalisty komentującego kategorię comiesięcznego zestawienia Fanpage Trends firmy Sotrender, której grafiki poniżej prezentujemy. - Względną interaktywność, mierzoną znanym dobrze stałym czytelnikom wskaźnikiem Relative Interactivity, wykazały strony Schronisko Na Paluchu - Kącik Adopcyjny, Fundacja Międzynarodowy Ruch Na Rzecz Zwierząt Viva! i Schronisko dla bezdomnych zwierząt w Józefowie. Te twarde dane potwierdzają tylko, że los naszych braci mniejszych często budzi o wiele większe emocje niż inne sprawy, jakimi zajmują się polskie NGO-sy – tłumaczy Michał Grzebyk, pr specialist Grupy Adweb.
Jednocześnie zwraca uwagę na to, że nadszedł czas na wzmożoną aktywność wszystkich fanpage’y z tej kategorii. – Nie zapominajmy, że najciekawsze dopiero przed nami. Przecież to właśnie do końca kwietnia możemy wypełniać nasze zeznania podatkowe. W czasie nadchodzących dni i tygodni organizacje będą walczyć o zdobycie naszych serc i skłonienie nas do wpisania w odpowiedniej rubryce danych pozwalających na przekazanie naszego 1 proc. podatku na wybraną przez nas organizację. Możemy wybrać, więc wybierajmy, do czego serdecznie namawiam.
Marzec należał do zwierzaków
Wśród organizacji społecznościowych i akcji charytatywnych na Facebooku w marcu najbardziej angażowały te podmioty, których działalność skupia się na pomocy zwierzętom. Wśród dziesięciu największych fanpage’y na Facebooku znalazły się aż siedem dotyczy pomaganiu zwierzętom, w większości psom. Na pierwszym miejscu wg wskaźnika Interactivity Index (rodzaj danej, która jest wyliczana na podstawie wszystkich aktywności podejmowanych przez użytkowników Facebooka) znalazła się Fundacja Międzynarodowy Ruch Na Rzecz Zwierząt Viva! Najbardziej angażującym postem na tym fanpage’u był wpis poświęcony międzygatunkowej miłości:
Pierwsza trójka największych fanpage’y wciąż wygląda tak samo. Na czele znajduje się Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, której wpisy śledziło w marcu już 825 tys. fanów (o 22 tys. więcej względem lutego); za profilem WOŚP znalazły się Podaruj Dzieciom Słońce z 292 tys. fanów i Kolorujemy, którą lubi 238 tys. osób.
Źródło: Technologie.ngo.pl