NEONET, największa w Polsce sieć sklepów RTV AGD oraz NEO24.pl, lider rynku e-commerce, będą partnerami tegorocznej edycji „Szlachetnej Paczki”.
Ten projekt świątecznej pomocy angażuje co roku tysiące ludzi w całej Polsce - prywatni darczyńcy odpowiadają na potrzeby osób najbardziej ubogich ze swojego miasta lub okolicy. W tym roku celem jest dotarcie do ponad 14 tysięcy potrzebujących rodzin. NEONET i NEO24.pl będą wspierać akcję na dwóch poziomach: finansowo (kupując w sklepach sieci, można wesprzeć Paczkę) oraz promocyjnie – materiały zapraszające do udziału w „Szlachetnej Paczce” pojawią się w kilkuset sklepach NEONET w całej Polsce, przez które przed Świętami przewiną się setki tysięcy Polaków, a także na stronie internetowej NEO24.pl.
Na czym polega „Szlachetna Paczka”
Szlachetna Paczka to ogólnopolski projekt świątecznej pomocy, realizowany przez Stowarzyszenie WIOSNA. Jego głównym założeniem jest idea łączenia biednych i bogatych poprzez przekazywanie bezpośredniej pomocy - prywatni darczyńcy odpowiadają na potrzeby osób najbardziej ubogich ze swojego miasta lub okolicy. Potrzeby te spisują wcześniej wolontariusze, którzy sami w swoich społecznościach poszukują rodzin dotkniętych biedą, odwiedzają je i pytają o to, czego im najbardziej brakuje. Około miesiąca przed Bożym Narodzeniem informacje te są umieszczane w anonimowej bazie internetowej, by darczyńca mógł wybrać konkretną rodzinę i przygotować dla niej dedykowaną paczkę na Święta. Jak wykazują doświadczenia z poprzednich lat, w większości paczek znajduje się zwykle drobny lub większy sprzęt RTV AGD, spełniający podstawowe potrzeby rodzin – od drobiazgów, jak czajnik czy żelazko, po większe sprzęty - kuchenkę, lodówkę czy pralkę, których w wielu domach wciąż brakuje. Stąd też idea partnerstwa z NEONET i NEO24.pl.
W zeszłorocznej edycji paczki otrzymało ponad 13 tysięcy rodzin – ludzi starszych, samotnych, rodzin dotkniętych chorobą lub niepełnosprawnością, samotnych rodziców i rodzin wielodzietnych. W tym roku Szlachetna Paczka obejmie znowu pomocą ponad 14 000 domów, czyli ponad 60 tys. osób w trudnej sytuacji materialnej. Z całego kraju wciąż spływają dane o rodzinach zbierane przez niemal 9 tysięcy wolontariuszy, a rejony Paczki udało się utworzyć w ponad 500 miejscach w Polsce.
Zaangażowanie NEONET i NEO24.pl
„Przedświąteczne tygodnie to dla nas co roku najbardziej intensywny okres – przez kilkaset sklepów NEONET oraz stronę internetową NEO24.pl tradycyjnie przewijają się wtedy setki tysięcy Polaków, poszukujących gwiazdkowych upominków. Nadchodzące Święta Bożego Narodzenia to przecież jednak nie tylko prezenty. To przede wszystkim moment, by być razem z najbliższymi, ale także, by pomyśleć o innych - o tych, którzy szczególnie potrzebują wsparcia. Szlachetna Paczka to wyjątkowa inicjatywa, bo pomaga w wykonaniu najpiękniejszego świątecznego gestu – podzielenia się radością i ciepłem. Dlatego właśnie postanowiliśmy w tym roku nie tylko sami zaangażować się w tę wyjątkową akcję i wesprzeć ją finansowo, ale także pomóc Szlachetnej Paczce w dotarciu z informacjami do ludzi w całej Polsce i zaproszeniu ich do zaangażowania w świąteczną pomoc” – mówi Paulina Gorgos, kierownik sekcji PR i Social Media w NEONET oraz NEO24.pl.
Źródło: NEONET, NEO24.PL