Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Publicystyka
Nauczyli się pisać projekty - bilans Akademii Europejskiego Funduszu Społecznego
Justyna Schaefer
Kilkadziesiąt godzin warsztatów, kilogramy dokumentów, dziesiątki stron zapisanych notatek, nieoceniona wiedza na temat tworzenia projektów do Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). To bilans Akademii Europejskiego Funduszu Społecznego, w której uczestniczyło 16 przedstawicieli organizacji pozarządowych, jednostek samorządu terytorialnego, szkół i przedsiębiorców z Wielkopolski.
Na
Akademię EFS składały się trzy kilkudniowe bloki
szkoleniowo-doradcze, podczas których uczestnicy zgłębiali
zagadnienia m.in. tworzenia i zarządzania projektami, procedur w
ramach EFS, zamówień publicznych. Dodatkowo każdy uczestnik
Akademii pracował nad własnym projektem, który na bieżąco mógł
konsultować z specjalistami w zakresie funduszy europejskich. Zanim
jednak każdy z uczestników będzie mógł pochwalić się zdobyciem
certyfikatu ukończenia Akademii, musi obronić stworzony przez
siebie projekt. Przygotowując program Akademii EFS zależało nam na
stworzeniu cyklu szkoleniowo-doradczego, który nie tylko wzbogaci
uczestników w wiedzę teoretyczną z zakresu tworzenia projektów do
Europejskiego Funduszu Społecznego – mówi Dorota Świerblewska
koordynatorka Regionalnego Ośrodka EFS. Przede wszystkim kładliśmy
nacisk na umiejętności praktyczne. Obrona stworzonego przez siebie
projektu, daj uczestnikom możliwość sprawdzenia własnych
umiejętności pisania projektów – kontynuuje. Na obronę projektu
uczestnicy mają czas do końca czerwca.
Akademia EFS odbywała się w ramach
działalności Regionalnego Ośrodka EFS z Poznania prowadzonego przez
Centrum PISOP. Dzięki dofinansowaniu z Europejskiego Funduszu
Społecznego udział w Akademii był bezpłatny.
Źródło: Centrum PISOP
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.