Sieć Eurydice opublikowała najnowszą edycję raportu "Kluczowe dane o nauczaniu języków obcych w Europie". Publikacja prezentuje najważniejsze trendy w polityce edukacyjnej w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych w 42 europejskich systemach edukacyjnych.
W raporcie można znaleźć odpowiedzi na następujące pytania: jak długo uczniowie uczą się języków obcych, jakie języki są najczęściej nauczane, czy nauczyciele języków obcych szkolą się za granicą oraz czy uczniowie-imigranci nieposługujący się językiem nauczania mogą liczyć na wsparcie językowe w szkole.
Raport koncentruje się głównie na nauczaniu języków obcych, ale znajdują się w nim także informacje dotyczące obecności w programach szkolnych języków regionalnych, mniejszości narodowych i etnicznych oraz języków klasycznych. W opracowaniu są także dostępne informacje dotyczące wsparcia językowego dla nowo przybyłych uczniów-migrantów.
Jak zaznaczyli autorzy raportu, Europa to kontynent wyjątkowy pod względem różnorodności lingwistycznej – mówi się tu w sześćdziesięciu oficjalnych językach. Różnorodności lingwistycznej dodatkowo sprzyja migracja.
Źródło: Krajowe Biuro Eurodesk Polska