Najważniejsze narzędzia do obsługi portali społecznościowych (cz. 3 – Twitter Analytics)
Kolejnym narzędziem, na których chcielibyśmy skoncentrować się w naszym cyklu, będzie, już zapewne szerzej znany, Twitter Analytics. To najlepsze narzędzie do obsługi portalu społecznościowego, przygotowane przez tą samą firmę, z tym że w głównej mierze koncentruje się na zbieraniu i analizie danych.
Często okazuje się, że najlepszymi danymi, które mogą pomóc w rozwoju biznesu są te przez niego zebrane. Aby jak najlepiej wykorzystać popełnione na Twitterze błędy przeszłości sugerujemy wykorzystywanie narzędzia Twitter Analytics. Jest ono przejrzyste, stworzone do obsługi jednego portalu społecznościowego i, ostatnimi czasy, pojawiło się w nim kilka nowych funkcji, które chcielibyśmy opisać poniżej.
Miesięczne raportowanie
Dostępność na urządzenia mobilne
Znajdź wsparcie i partnerów
Nie chodzi tylko o statystyki – Twitter Analytics daje jeszcze więcej. Poinformuje Was, kto był Waszym najlepszym śledzącym, w każdym miesiącu, z punktu widzenia zasięgu. Sprawdzicie także, czyj tweet o Waszej firmie wzbudził największe zaangażowanie. Powyższe idealnie się sprawdzi, jako tło do założenia nowej spółki, lub miejsce gdzie możecie znaleźć potencjalnego partnera biznesowego.
Poznaj swoich fanów
Oprócz tego, że podjęli już najważniejszą decyzję (śledzą Twój profil), to czy Twoi fani mają ze sobą jeszcze cokolwiek wspólnego?
Dzięki kompletnej statystyce sprawdzicie, co dokładnie oglądały osoby odwiedzające Wasz profil. Istnieje opcja śledzenia przyrostu fanów, sprawdzenia ich zainteresowań oraz danych demograficznych. Możecie również porównać swoje statystyki ze tymi pochodzącymi z bazy danych Twittera i sprawdzić, w czym Twój profil się wyróżnia. Kolejną nową opcją w Tweeter Analytics jest funkcja personas. Oznacza ona, że oprócz do swoich fanów, możesz kierować kampanię do konkretnych grup społecznych, jak np. rodzice, mileniallsi przełomie wieków lub małe przedsiębiorstwa. Gdy już odszukacie osobę, która odpowiada Waszym grupom społecznym, możecie wskazać ją jako osobę, której wyświetli się Wasza reklama, i to za jednym kliknięciem! Funkcja ta jest na razie, niestety, dostępna jedynie w Stanach Zjednoczonych.
Promocja indywidualnych tweetów
Teraz, kiedy wyrobiliście już sobie nawyk sprawdzania Twitter Analytics, będziecie przygotowani, kiedy jeden z Waszych tweetów zostanie zauważony. Jeśli zobaczycie, że Wasi odbiorcy są poruszeni, a konkretny tweet jest dodatkowo udostępniany i zaznaczany jako ulubiony, to może warto pokazać go szerszej publice. Można to zrobić poprzez szybkie promowanie (quick promote) i to w przeciągu dwóch kliknięć. Będziecie w stanie udostępniać materiały użytkownikom, którzy mają zainteresowania podobne do Waszych fanów, oraz tych, którzy zainteresowani są tematami poruszonymi w tweecie. Do grona odbiorców możecie sami zaliczyć osoby, których miejsce zamieszkania Wam odpowiada, w podziale na kraj, region oraz miasto, natomiast pasek budżetowy ułatwi Wam ustawienie stawki, tak aby odpowiadała Waszemu biznesowi i Waszym celom.
Źródło: Twitter