Tryumfatorem ubiegłorocznej konferencji „Sektor 3.0” była Fundacja Itaka, która została wybrana jako organizacja skutecznie wykorzystująca nowe technologie. Tegoroczna edycja konferencji już za niespełna dwa miesiące. Jeśli więc uważacie, że Wasze działania zasługują na podobne wyróżnienie, stańcie w szranki o Nagrodę „Sektor 3.0”.
Technologie pomagają w osiąganiu celów
Główną nagrodę przyznaje grono ekspertów, których niełatwym zadaniem jest wyłonienie organizacji najlepiej wykorzystującej nowe technologie w swoich działaniach statutowych. Wraz z symboliczną statuetką, zwycięzca otrzyma czek na 40 tysięcy złotych do wykorzystania na swoje statutowe działania. W ubiegłym roku laureatem została Fundacja ITAKA, a wygraną przeznaczyła na udział w europejskim, międzynarodowym projekcie mającym na celu pomoc rodzinom osób zaginionych.
ROZMOWA Z ALICJĄ TOMASZEWSKĄ, PREZES FUNDACJI ITAKA:
Ponieważ dowiedzieliśmy się, że jesteśmy - w wyniku konkursu - organizacją, która najlepiej w Polsce stosuje nowe technologie, co było dla nas jednocześnie bardzo pozytywnym doświadczeniem oraz potwierdzeniem tego, że nasze działania są widoczne. Że ktoś to widzi. Że bez nowych technologii rzeczywiście nie moglibyśmy w dzisiejszych czasach poszukiwać osób zaginionych, bo to byłoby bardzo nieefektywne.
Jakie realne korzyści przyniosła Nagroda Nowe Technologie Lokalnie „Sektor 3.0”?
Myśmy nie wydali tej nagrody na konkretne rzeczy, tzn. nie kupiliśmy sprzętu, ani nie zakupiliśmy niczego, co byłoby spektakularne i można byłoby to pokazać. Ale włożyliśmy te pieniądze jako udział własny w projekcie finansowanym z różnych źródeł, m.in. przez Komisję Europejską. Chodzi o utrzymanie numeru 11600, czyli linii dla zaginionego dziecka i nastolatka. Jest ona wspólna dla wszystkich krajów europejskich - wszędzie, w każdym kraju, dzwoniąc na tę linię można uzyskać pomoc, jeśli zaginie dziecko. I my jesteśmy zobowiązani do 20 proc. wkładu własnego. Dzięki tej nagrodzie możemy m.in. utrzymać ją całodobowo, a więc kiedykolwiek zadzwonimy, w nocy, w weekend, linia jest aktywna i dyżuruje przy niej nasz pracownik lub wolontariusz. Zatem można porozmawiać w sytuacji kryzysowej z żywą osobą. Nagrodę przeznaczyliśmy właśnie na ten projekt.
Czy przy takiej rozpoznawalności, jaką Fundacja Itaka cieszyła się już wcześniej, Nagroda „Sektor 3.0” przyczyniła się do jeszcze większej rozpoznawalności?
Oczywiście. Wszyscy do nas dzwonili, gratulowali, pytali, mówili: "musicie być bardzo biegli w tych nowych technologiach", skoro dostaliście taką nagrodę. Wszystkie media o tym mówiły… Oczywiście, że tak!
Źródło: Technologie.ngo.pl