Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Publicystyka
Nagroda NTL "Sektor 3.0" - Apki.org #WARCINASLADOWANIA [patronat ngo.pl]
MIchał Jadczak
Programowanie jest dzisiaj umiejętnością porównywalnie ważną, jak znajomość języków obcych. A jednak o wiele trudniej nauczyć się języka komputerowego, dlatego dobrze, że powstają takie inicjatywy, jak Apki.org, które mogą to ułatwić!
Powołana do życia przez Fundację Media 3.0 z Rybnika, platforma Apki.org to pierwsze w Polsce interaktywne narzędzie do nauki programowania, z którego skorzystać może każdy użytkownik sieci. Projekt powstał w odpowiedzi na wysokie zapotrzebowanie usług programistycznych w sektorze pozarządowym oraz korelujące z nim niskie zaangażowanie wolontarystyczne profesjonalnych programistów.
Obecnie z platformy korzysta ponad 5600 użytkowników, a liczba ta stale się powiększa. Dzięki współpracy z firmą Hackerearth, możliwe było zamieszczenie kursów z 5 najpopularniejszych języków programistycznych świata, natomiast będące elementem projektu kluby Lab 3.0 przeszkoliły już ponad 300 uczniów w szkołach z 10 województw.
Apki.org mają służyć nie tylko samej nauce programowania, ale również zachęceniu młodych ludzi do zainteresowania się tym tematem i rozwijania kompetencji w zakresie wiedzy cyfrowej. Programowanie to w dużej mierze umiejętność rozwiązywania problemów, co u młodych adeptów tej sztuki przekłada się na rozwój konstruktywnego myślenia oraz zwiększenia kompetencji społecznych.
Warto nadmienić, że jednym z owoców projektu jest aplikacja Sówka pomagająca osobom z problemami komunikacji językowej.
Źródło: Technologie.ngo.pl
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.