Według badania „Wszyscy jesteśmy Mikołajami”, 90 proc. firm zaprasza pracowników do udziału w akcjach charytatywnych. Co ważniejsze z tego zaproszenia korzysta aż 79 proc. zatrudnionych, a kolejne 10 proc. chętnie by się w nie włączyło, gdyby tylko pracodawca je organizował[1].
Jak widać pracodawcę i pracownika łączy nie tylko zawarta umowa, ale także potrzeba niesienia pomocy potrzebującym. Dlatego Sodexo, już po raz trzeci, podjęło współpracę z Polską Akcją Humanitarną i przygotowało limitowaną edycję Karty Podarunkowej z Pajacykiem, która wspiera program dożywiania dzieci Pajacyk.
Pomagając innym, pomagasz sobie
Naukowcy są zgodni – pomaganie innym ma zbawienny wpływ nie tylko na osoby odbarowywane, ale także na tych, którzy tę pomoc niosą. Przede wszystkim podnosi samoocenę, bo wspierając potrzebujących czujemy się potrzebni, zyskujemy w oczach innych, jesteśmy akceptowani i podziwiani, a z czasem stajemy się wzorem do naśladownia. Te zjawiska dotyczą zarówno firm jako organizacji, jak i pracowników jako ludzi. W przypadku zatrudnionych ogromne znaczenie ma również fakt, że niesiona pomoc wspiera ich rozwój osobisty dekoncentrując ich potencjalny egocentryzm, wprowadza w dobry nastrój i jest silnym motywatorem do tworzenia większej wspólnoty. Takie poczucie przynależności to ogromnie ważna potrzeba ludzka, o którą powinien dbać każdy pracodawca. Dlatego motywowanie i integracja personelu, bez względu na jego pozycję w strukturze firmy, powinna uwzględniać również projekty charytatywne, w które może się włączyć. Dobrze o tym pamiętać, nie tylko od święta.
"Mamy świadomość jak ważne jest integrowanie pracowników wokół szczytnych idei i ważnych projektów, które niosą pomoc potrzebującym. Aby pomóc firmom realizować tę misję, po raz kolejny przygotowaliśmy prezent świąteczny, którym można obdarować nie tylko pracowników, ale także podopiecznych Polskiej Akcji Humanitarnej. Co ważne, nie wymaga to od pracodawcy dodatkowych inwestycji czy aktywności. Wystarczy mądrze wybrać prezent gwiazdkowy dla wszystkich zatrudnionych i z dumą dołączyć do grona odpowiedzialnych firm, które wspierają funkcjonujący od 20 lat program Pajacyk. Pamiętajmy, że wspólne działanie ma jeszcze większą moc".
Marta Robak, Junior Product Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce
Pomóż dzieciom – daj pracownikom dużo prezentów
Sodexo Benefits and Rewards Services, ekspert i lider rynku świadczeń pozapłacowych
w Polsce, proponuje firmom prezent gwiazdkowy, który nie tylko będzie atrakcyjny dla pracowników, ale przede wszystkim pozwoli im nieść pomoc potrzebującym dzieciom. Realizując założenia globalnego programu Stop Hunger, którego celem jest walka z głodem i niedożywieniem na świecie, już po raz trzeci podjęło współpracę z Polską Akcją Humanitarną. W ramach projektu Sodexo funduje jeden posiłek podopiecznym programu Pajacyk za każde zakupione 10 Kart Podarunkowych z limitowanej edycji Karty z Pajacykiem.
"Dzięki wsparciu darczyńców Polskiej Akcji Humanitarnej każdego roku możemy zapewnić ciepłe posiłki dla dzieci w całej Polsce, które z różnych powodów inaczej by ich nie otrzymały. W PAH wierzymy, że współpraca z biznesem to formuła przy której korzystają wszyscy, dlatego cieszymy się, że zainteresowanie nią rośnie. Widać to na przykładzie Kart z Pajacykiem firmy Sodexo. Z roku na rok sprzedawanych jest ich coraz więcej, co oznacza jeszcze więcej posiłków ufundowanych w ramach programu Pajacyk. Liczymy, że w tym roku pracodawcy wykażą się podobnym zainteresowaniem – dzięki czemu liczba fundowanych posiłków nadal będzie wzrastać".
Karina Diłanian-Pinkowicz, Kierownik zespołu ds. Współpracy z Darczyńcami z Polskiej Akcji Humanitarnej
Pomagać warto zawsze i wszędzie. Drobne przysługi, gesty czy podarunki mają dla nas ogromne znaczenie. Jednak to właśnie w okresie Świąt Bożego Narodzenia najchętniej otwieramy nasze serca na potrzeby innych i wspieramy akcje charytatywne. Zaangażowanie firm i motywowanie pracowników do włączenia się w tego rodzaju projekty to inwestycja, która przynosi wiele korzyści obu stronom. Dzięki temu pracownicy się integrują, czują mocniejszą więź z pracodawcą i realizują potrzebę pomagania, na którą sami często nie mogliby sobie pozwolić. Ile posiłków ufunduje Sodexo w tym roku? Tak dużo jak dużo prezentów otrzymają pracownicy!
[1] Badanie „Wszyscy jesteśmy Mikołajami” – Kantar Millward Brown dla Sodexo Benefits and Rewards Services Polska, 2017 r.