Mniej papierkowej roboty. Zmiany w warszawskiej procedurze małodotacyjnej
Prezydent m.st Warszawy podpisał zarządzenie w sprawie zmian w procedurze przyznawania małych dotacji: od teraz organizacje nie muszą składać papierowych potwierdzeń złożenia oferty. Sprawdź, jakie inne zmiany zostały wprowadzone.
Zmiany wprowadzone do procedury przyznawania małych dotacji ułatwiają złożenie oferty: organizacja nie musi już składać w biurze lub dzielnicy papierowego potwierdzenia złożenia oferty. Wystarczy, jeśli oferta zostanie złożona przez Generator witkac.pl.
Zmiany dotyczące terminów
W związku z tym zmieniły się zapisy dotyczące niektórych terminów:
1) ofertę należy złożyć w Generatorze minimum 40 dni kalendarzowych przed terminem rozpoczęcia realizacji zadania (do tej pory sugerowany termin rozpoczęcia realizacji zadania publicznego to było 40 dni kalendarzowych liczonych od dnia złożenia papierowego potwierdzenia złożenia oferty).
2) ocena formalna oferty dokonywana jest przez pracownika biura lub wydziału dla dzielnicy w ciągu 4 dni roboczych od złożenia oferty w Generatorze (a nie – jak do tej pory – od wpłynięcia papierowego potwierdzenia złożenia oferty).
Zespół opiniujący może pracować online
Doprecyzowano zasady dotyczące pracy zespołu opiniującego oferty wpływające do biura lub dzielnicy.
Do tej pory procedura stanowiła jedynie, że zespół obraduje za pośrednictwem Generatora lub na posiedzeniach w trybie indywidualnego zbierania głosów. Obecnie zapis ten uzupełniono: posiedzenia mogą się odbywać online, a decyzje mogą być podejmowane w trybie indywidualnego zbierania głosów za pośrednictwem Generatora lub poczty elektronicznej, w taki sposób, by członkowie Zespołu znali wzajemnie swoje głosy i opinie.
Zwieszenie lub zakończenie naboru
Dyrektorzy biur i burmistrzowie dzielnic zyskali nowe kompetencje: mogą zawiesić, wznowić lub zakończyć nabór ofert, nawet jeśli pula środków przeznaczonych na ten cel nie została wyczerpana.
Dyrektor biura lub burmistrz dzielnicy może zawiesić nabór ofert w ramach małych dotacji, gdy konieczne jest przeprowadzenie oceny merytorycznej wcześniej złożonych ofert, wyczerpujących dostępną pulę środków. Dyrektor biura lub burmistrz dzielnicy może również podjąć decyzję o wznowieniu naboru.
Dyrektor biura lub burmistrz dzielnicy może zadecydować także o zakończeniu naboru ofert składanych w Generatorze wniosków, nawet, gdy nie są jeszcze wyczerpane środki finansowe przeznaczone na ten cel.
Informacje potrzebne do przygotowania umowy
W nowej procedurze zostały także opisane informacje, które zobowiązana jest dostarczyć organizacja, aby urząd mógł sporządzić umowę na realizację zadania.
Informacje potrzebne do przygotowania umowy to:
- prawidłowo podpisane oświadczenie przyjęcia dotacji;
- zaktualizowana oferta, stanowiąca załącznik do umowy i potwierdzenie aktualności danych oferenta zawartych w ofercie, niezbędne do przygotowania umowy;
- oświadczenia Zleceniobiorcy dotyczącego podatku VAT (czynny/zwolniony/nie jest podatnikiem podatku VAT) – wzór oświadczenia zamieszczony jest na stronie internetowej: www.ngo.um.warszawa.pl.
Organizacja pozarządowa ma 7 dni roboczych na przesłanie tych informacji, licząc od daty otrzymania powiadomienia o uznaniu celowości realizacji zadania publicznego.
Podstawa prawna
Wobec ofert na małe dotacje złożonych do biur i dzielnic przed 5 lipca 2021 r. obowiązują przepisy dotychczasowe.
Źródło: inf. własna warszawa.ngo.pl
Skorzystaj ze Stołecznego Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych
(22) 828 91 23