W organizowanym już po raz trzeci konkursie „Zmieniaj świat wokół siebie” zwyciężył projekt stworzenia studia telewizyjnego, organizacji warsztatów telewizyjnych i produkcji reportaży dla dzieci i młodzieży. Zwycięski projekt zgłosiła Fundacja Szczęśliwe Dzieciństwo, a jego realizację Bank BPH wesprze kwotą 40 tys. zł.
Celem projektu jest poprawa życia mieszkańców najbardziej zaniedbanych dzielnic Lublina - poprzez edukację i wspieranie zaradności życiowej wśród zdolnej młodzieży. Jego pomysłodawcy chcą uruchomić profesjonalne studio telewizyjne, w którym dzieci i młodzież (13-18 lat) będą przygotowywać programy telewizyjne, a następnie umieszczać je w Internecie. Projekt zakłada ponadto realizację warsztatów medialnych dla 60 młodych osób oraz przygotowanie sześciu reportaży o życiu mieszkańców Lublina. Będą one dotyczyć życia mieszkańców miasta, koncentrować się na pozytywnych zmianach i wydarzeniach, które zazwyczaj umykają uwadze odbiorców, ginąc w natłoku negatywnych informacji.
– Bardzo się cieszymy, że nasz projekt uzyskał najwięcej głosów internautów. Dzięki temu podopieczni Fundacji zdobędą wiedzę i nowe umiejętności, które są bardzo ważne i pożądane na rynku pracy. Nowoczesna edukacja i wychowanie młodych ludzi wymagają zaangażowania oraz wsparcia wielu osób i instytucji. Dziękujemy Bankowi BPH – pomysłodawcy akcji, bez którego realizacja takiego projektu nie byłaby możliwa – mówi Wacław Czakon, prezes Zarządu Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo.
Bank BPH jest organizatorem inicjatywy „Zmieniaj świat wokół siebie” już po raz trzeci. Jej celem jest wspieranie organizacji pozarządowych mających pomysł na realizacje projektów poprawiających jakość życia i budowanie dobrych relacji wśród lokalnych społeczności. W pierwszej edycji konkursu zwyciężył projekt odnowienia warszawskiego neonu Kioskarz z lat 60. ubiegłego stulecia, zaś w kolejnej – projekt wykonania stylowych witryn sklepowych i szyldów dla zakładów rzemieślniczych znajdujących się przy ulicach Antoniego Abrahama oraz Starowiejskiej, jednej z najstarszych ulic w Gdyni.
Źródło: Bank BPH