"Jesteśmy młodzi, ambitni i roześmiani"- tak mówią o sobie uczestnicy warsztatów Młodzi Menedżerowie Kultury. Przyjechali do Warszawy niemal z całej Polski. Łączy ich jedno - chęć do działania. Podczas trzydniowych warsztatów organizowanych przez Towarzystwo Inicjatyw Twórczych "ę" uczyli się, jak stworzyć udane przedsięwzięcie społeczno-kulturalne w swojej miejscowości.
Uczestnicy w ramach projektu mieli szanse
spotkać się z przedstawicielami świata kultury i biznesu.
Podpatrywali pracę dziennikarzy w redakcji Polityki, Przekroju i
TVP Kultura, rozmawiali o możliwościach finansowania działań
społecznych z przedstawicielami Fundacji J&S Pro Bono Poloniae
i Programu Młodzież, dowiedzieli się jak zainteresować wielkie
koncerny tj. Nestle, czy Nokia swoim projektem społecznym. Wspólnie
z przedstawicielem Forum Rozwoju Menedżerskiego SIM analizowali
cechy osobowe i sposób działania dobrego menedżera.
Odwiedzili także niezwykłe miejsca na
kulturalnej mapie Warszawy. W Kinie Lab zaglądali do sali
projekcyjnej, w Galerii Wizytującej podpatrywali sposób na
oryginalne miejsce, a w Klubie Le Madame przekonali się że, sztukę
alternatywną (teatr, film, performance) można połączyć z udaną
imprezą muzyczną.
Młodzi Menedżerowie Kultury udzielali wywiadów
dla radia, gazet i telewizji. Uczyli się jak dobrze wypaść przed
kamerą, jak interesująco opowiadać o swoich działaniach, wreszcie
jak nie dać się tremie i dobrze się przy tym bawić.
Wszystko po to, żeby przygotować ich do
realizacji małych - wielkich projektów społecznych. Młodym
Menedżerom Kultury zostało niewiele czasu na dokładne opisanie
swoich pomysłów. Spośród zgłoszonych inicjatyw specjalna komisja
wybrała 20 najlepszych i nagrodziła je mikrodotacjami w wysokości
1500zł.
Młodzi Menedżerowie kultury to projekt Towarzystwa Inicjatyw
Twórczych „ę” finansowany ze środków Ministerstwa Kultury i
Fundacji Pro Bono Poloniae.
Portal organizacji pozarządowych ngo.pl jest patronem medialnym projektu.