Mikroblogi, fotoblogi... Jak je wykorzystać, by lepiej opowiadać o organizacji?
Jednym z narzędzi, z których możemy korzystać, opowiadając historię naszej organizacji metodami Digital Storytelling, jest blog. Pisaliśmy już o tym, jak prowadzić tradycyjnego bloga, w sieci można jednak natknąć się na inne rodzaje tego typu stron: mikroblogi i fotoblogi. Zobaczmy, czym różnią się one od tradycyjnych blogów i jak można wykorzystać je w budowaniu wizerunku i opowieści o organizacji.
Mikroblogging – co to jest?
Do czego może przydać się mikroblogowanie w opowiadaniu o organizacji?
Na pewno zwiększa prędkość, z jaką dzielimy się z ludźmi informacjami. Im krótsza wypowiedź, tym mniej czasu potrzeba na ułożenie i zredagowanie jej, treść może więc w ekspresowym tempie trafić do odbiorców. Możemy zasygnalizować jakieś wydarzenie, skomentować je, by dać znać, że trzymamy rękę na pulsie. Mikroblogowanie to również dobry sposób na bezpośrednie relacjonowanie wydarzenia w internecie jeszcze w jego trakcie.
Fotoblog – opowiedz o sobie przy pomocy obrazów
Jak możecie używać fotoblogów w pracy waszej organizacji?
Prowadzenie własnego fotobloga umożliwia wam też publikowanie własnych fotoreportaży z wydarzeń ważnych dla waszej organizacji. Sami decydujecie, jak opisać i zamieścić zdjęcia, więc nikt nie wpływa na kształt relacji.
Pamiętajcie, że różne rodzaje blogów to jedynie kilka z narzędzi, z których możecie korzystać, tworząc historię waszej organizacji w internecie. Warto, aby wpisy na Twitterze, fotoblogu i tradycyjnym blogu jakoś nawzajem się uzupełniały, nawiązywały do waszych kont na Facebooku i Youtube oraz stron internetowych. To wszystko razem tworzy waszą własną cyfrową opowieść. Powodzenia!
Źródło: Technologie.org.pl