25 kwietnia 2018 roku 61 uczniów ze szkół gimnazjalnych z Warszawy oraz Żor wzięło udział w MetLife LifeChanger Cup. To wydarzenie podsumowujące realizację międzynarodowego programu MetLife LifeChanger w Polsce realizowanego przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości we współpracy z MetLife.
Uczniowie, nauczyciele oraz wolontariusze MetLife już po raz czwarty wzięli udział w edukacyjno-integracyjnych warsztatach, rozwiązując zagadki i sprawdzając swoje umiejętności z zakresu przedsiębiorczości.
Uczestnicy spotkali się w Centrum Kreatywności w Warszawie, gdzie wzięli udział w grze ekonomicznej – symulacji przedsiębiorstwa funkcjonującego na jednolitym rynku. Uczniowie mogli w praktyce zastosować wiedzę zdobytą podczas zajęć realizowanych w ubiegłym roku, zmagając się z prawami popytu i podaży oraz silną konkurencją ze strony kolegów. Zarządzali również personelem i finansami firmy, a w tym trudnym zadaniu wspierali ich wolontariusze MetLife.
Wydarzenie było okazją nie tylko do zdobycia nowych umiejętności i poszerzenia wiedzy, ale także udziału w zajęciach integracyjnych i wspólnej zabawy w tzw. Escape Rooms, gdzie przez 60 minut rozwiązywali zagadki oraz korzystali ze wskazówek ukrytych w licznych skrytkach i schowkach, aby wydostać się z pokoju.
– MetLife LifeChanger, finansowany przez Fundację MetLife, jest jednym z naszych głównych programów z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Dzięki Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości oraz ogromnemu zaangażowaniu naszych wolontariuszy – pracowników i agentów MetLife – uczniowie zostają wyposażeni w wiedzę i doświadczenie, które zaprocentują w przyszłości – mówi Izabela Ptaszyńska-Trandafir, Dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji w MetLife.
MetLife LifeChanger przygotowuje młodzież do wejścia na rynek pracy, uczy przedsiębiorczości i poruszania się w szeroko rozumianym świecie finansów. Dzięki tej inicjatywie młodzież dostaje możliwość praktycznego sprawdzania swojej wiedzy, może rozwijać umiejętności krytycznego myślenia, a także świadomie kierować swoją ścieżką edukacyjną i przyszłą karierą zawodową.
– Celem MetLife LifeChanger Cup było obudzenie wśród uczestników ducha przedsiębiorczości. I tak się też stało. Widać było entuzjazm i zaangażowanie wszystkich stron biorących w nim udział, a także pozytywną energię jaką wywołał ten projekt. Wymagał on kreatywności, pracy zespołowej, a także umiejętności komunikowania się – mówi Zbigniew Modrzewski, Prezes Zarządu Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Program MetLife LifeChanger realizowany jest we współpracy pomiędzy Junior Achievement Europe a MetLife w piętnastu krajach. W Polsce istnieje od 2013 r. i organizowany jest w ramach programów dla szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych: Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo, Otwarta firma oraz Dzień przedsiębiorczości.
Źródło: inf. nadesłana