W najbliższą niedzielę, 15 stycznia, po raz piąty z rzędu Mastercard będzie wspierać Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, zachęcając do tego również wszystkich Polaków.
Firma zorganizuje akcję na Twitterze i na Instagramie, w ramach której będzie przekazywać datki za wpisy użytkowników z hashtagiem #MastercardGrazWOSP. Ponadto, we współpracy z Bankiem Pekao S.A. wyposaży wolontariuszy WOŚP w zbliżeniowe terminale płatnicze. Będzie także sponsorem „Światełka do nieba” i wesprze finansowo aukcje Allegro na rzecz Orkiestry.
Pieniądze zebrane podczas tegorocznego, jubileuszowego Finału zostaną przeznaczone na ratowanie życia i zdrowia dzieci na oddziałach ogólnopediatrycznych oraz zapewnienia godnej opieki medycznej seniorom.
W dniu Finału Mastercard przeprowadzi czwartą już edycję akcji specjalnej w mediach społecznościowych, pod hasłem „Mastercard gra z WOŚP”. W tym roku, po raz pierwszy, pojawi się ona nie tylko na Twitterze, ale również na Instagramie. Za wpis każdego unikalnego użytkownika opublikowany 15 stycznia 2017 r. w jednym z tych kanałów społecznościowych, oznaczony hashtagiem #MasterCardGrazWOSP, firma przekaże datek na konto Fundacji. W przypadku Twittera wartość donacji wyniesie 5 zł za wpis, a w przypadku Instagrama – 1 zł za zdjęcie. W ubiegłych latach w efekcie tej akcji Mastercard przekazał Fundacji łącznie ponad 465 tysięcy złotych.
Współpracując z Fundacją WOŚP i Bankiem Pekao S.A., Mastercard umożliwi też darczyńcom przekazywanie datków za pomocą transakcji zbliżeniowych kartami płatniczymi oraz telefonami. Wyposażonych w zbliżeniowe terminale płatnicze wolontariuszy będzie można spotkać w ponad
70 miastach w całej Polsce. Będą oni wyraźnie oznaczeni, ubrani w koszulki z napisem „Zbliż się do Orkiestry”, a ponadto będą mieć ze sobą identyfikator 25. Finału, tradycyjną puszkę oraz naklejki z sercem WOŚP.
Podobnie jak w poprzednich latach, Mastercard pokryje też koszty pokazu sztucznych ogni, tzw. „Światełka do nieba”, podczas finałowego koncertu WOŚP pod Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie. Dzięki temu centralne wydarzenie 25. Finału dostarczy uczestnikom jeszcze więcej bezcennych wrażeń.
Ponadto, w ramach aktywacji „Miej gest – pokaż serce”, Mastercard będzie zachęcał do robienia zdjęć ukazujących gest serca, oznaczania ich hashtagiem „MastercardGrazWOŚP” i wrzucania na swoje kanały społecznościowe. Wybrane zdjęcia od czwartku do niedzieli (12-15 stycznia) będą wyświetlane na dużym telebimie znajdującym się w miasteczku WOŚP pod Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie.
„Największa siła Orkiestry polega na tym, że łączy ona Polaków wokół szlachetnego celu. Dlatego nasze działania również służą temu, żeby budować społeczność darczyńców, zachęcać ich do zaangażowania i ułatwiać im wspieranie WOŚP. Dzięki Mastercard można zrobić to płacąc zbliżeniowo, jeśli w kieszeni nie mamy gotówki, a nawet bez wychodzenia z domu, publikując odpowiedni wpis w mediach społecznościowych” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe. „W dniu 25. Finału życzę Orkiestrze, żeby uczyła nas wszystkich zaangażowania społecznego, nie tylko przez następne ćwierćwiecze, ale do końca świata i o jeden dzień dłużej. Mam nadzieję, że wsparcie Mastercard pomoże WOŚP realizować ten cel” – dodaje Ciołkowski.
Firma Mastercard wspiera Fundację Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy nie tylko w czasie Finałów, ale przez cały rok. Jest partnerem Przystanku Woodstock oraz współfundatorem 150 tysięcy apteczek pierwszej pomocy, rozdawanych uczniom szkół uczestniczących w programie „Ratujemy i Uczymy Ratować”. Donacje dla Fundacji przez cały rok mogą przekazywać też posiadacze kart Mastercard lub Maestro uczestniczący w programie Priceless Specials, przeznaczając na jej rzecz punkty zebrane w ramach programu. Jak dotąd Orkiestra zyskała w ten sposób ponad 50 tysięcy złotych.
Źródło: inf. nadesłana