Fundacja Rozwoju Gmin Polskich oraz Agencja Interaktywna Krakweb.pl zapraszają do zapoznania się z raportem dotyczącym wykorzystania marketingu internetowego w działalności małopolskich organizacji pozarządowych.
Fundacja Rozwoju Gmin Polskich oraz Agencja Interaktywna Krakweb.pl zapraszają do zapoznania się z raportem dotyczącym wykorzystania marketingu internetowego w działalności małopolskich organizacji pozarządowych.Dane w nim zebrane pochodzą z badania przeprowadzonego w lutym 2011 roku. Wzięło w nim udział 51 organizacji pozarządowych z terenu Małopolski. Respondenci odpowiadali na pytania ankietowe telefonicznie oraz przez Internet.
Pytania ankiety dotyczyły sposobów finansowania działalności organizacji pozarządowych oraz posiadanych przez nie serwisów internetowych. Badanych proszono o ocenę ich pod względem kilku kryteriów i informacje dotyczące utworzenia tych stron oraz zarządzania nimi. Poruszono kwestię prowadzenia przez badane organizacje dodatkowych programów i projektów oraz istnienia oddzielnych stron z nimi związanych. Część pytań dotyczyła także działań marketingowych w Internecie.
Aż 96% przebadanych organizacji posiada własne serwisy, choć tylko 73% z nich przyznaje, że do swoich darczyńców dociera za pośrednictwem Internetu. Do najpopularniejszych działań marketingowych w sieci należą pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach (68%) oraz działania w mediach społecznościowych (62%). Co ważne - 63% zapytanych pracowników tych organizacji byłoby zainteresowanych poszerzeniem wiedzy na temat promocji w sieci poprzez uczestnictwo w szkoleniach.
Źródło: Agencja Interaktywna Krakweb.pl