Komunikacja przez firmy swojego zaangażowania w kwestie społeczne czy ekologiczne nadal jest dużym wyzwaniem. Często trudno im trafić w wąski obszar pomiędzy zbyt natarczywym chwaleniem się dokonaniami, a nadmierną skromnością. Zdarza się także, że kanały komunikacji nie spełniają potrzeb przedsiębiorstwa.
W odpowiedzi na te bariery powstała Mapa Komunikacji CSR – kompleksowe narzędzie, będące rezultatem wspólnej pracy Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Partnerów Strategicznych organizacji.
Mapa to przewodnik po komunikacji działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Prezentuje przykłady tego, jak i co komunikować czterem głównym grupom interesariuszy: społeczności lokalnej, partnerom biznesowym/dostawcom, pracownikom i klientom oraz wskazuje narzędzia, które mogą zostać wykorzystane (np. e-learing, kodeks etyczny i kodeks postępowania, mobilne aplikacje, dialog społeczny). Zawiera również praktyczne wskazówki, o czym warto pamiętać oraz podpowiada, jakie niestandardowe formy komunikacji można wykorzystać w mówieniu i pisaniu o CSR.
Mapa została przygotowana w formule infografiki. Korzystając z niej można samemu zainspirować się, jak przygotowywać kampanie CSR, ale również poznać zrealizowane już projekty. Pod każdą ikonką lub tekstem znajduje się link do przykładu działań, rozwiązań w obszarze komunikacji CSR.
Źródło: Forum Odpowiedzialnego Biznesu