Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
22 listopada odbyła się ostatnia, z czterech zaplanowanych w ramach kampanii społecznej Fundacji Świętego Mikołaja pt. MAMA W PRACY, konferencja prasowa. Celem kampanii jest informowanie o sytuacji matek na rynku pracy oraz uzyskanie poniesienia standardów ich zatrudnienia. Choć realizacja wszystkich założeń akcji została przewidziana na 5 lat, to już dziś wyraźnie widać efekty pracy jej pomysłodawców.
Kampania zaplanowana na rok 2007zakładała daleko zakrojoną politykę
informacyjną w zakresie sytuacji kobiet i matek na rynku pracy.
Skierowana była do bardzo szerokiego grona odbiorców (pracodawcy,
dziennikarze, związki zawodowe, władze państwowe, ustawodawcy i
społeczeństwo- szeroka publiczność) zarówno z uwagi na tematykę,
jak i wykorzystane kanały komunikacji: outdoor (2300 Billboardów,
700 citylightów), ogłoszenia w prasie, konkurs dla firm „Mama w
pracy”, 4 konferencje prasowe, 4 reportaże emitowane przez
telewizje. Działania z zakresu Public Relations zagwarantowały duże
nagłośnienie medialne kampanii. Po każdej konferencji ukazywało się
od kilkunastu do kilkudziesięciu artykułów, audycje radiowe i
telewizyjne, relacje, komentarze na około 30 portalach. Dzięki tak
skoordynowanym działaniom problemy pracujących mam zostały
nagłośnione i stały się znane. Przeprowadzone po kampanii badania
wskazują, że adresaci odebrali ją zgodnie z zamierzeniami
organizatorów, a sama kampania - sposób wizualizacji przekazu, jest
rozpoznawalna i komentowana. Zgodnie z założeniami, kampania
została najbardziej zauważona przez kobiety w wieku 25-39 lat (49%
tej grupy), kierujących pracą innych (36%) i wśród mieszkańców
wielkich miast (40%) (MillwardBrown SMG/KRC, 2007).
MAMA W PRACY podzielona została na cztery, logicznie po sobie następujące bloki tematyczne, opisujące problemy i oczekiwania kobiet, znajdujących się w konkretnej sytuacji zawodowej, godzących obowiązki pracownika i matki. Pierwsza część nosiła tytuł „Ciąża a praca”, druga- „Mama wraca do pracy”, trzecia- „Być mamą w pracy”, a czwarta- „Mama robi karierę” dotykała zagadnienia rozwoju kariery, ścieżki awansów oraz dochodów.
W ramach kampanii, lipcu, został również ogłoszony konkurs dla firm „Mama w pracy”, na firmę nieprzeciętnie przyjazną mamom, do którego w ciągu dwóch miesięcy - do 14 września- zgłosiło się 121 firm. Spośród nich wyłoniono 31 finalistów, którym przyznany zostanie tytuł „Firmy nieprzeciętnie przyjazny matkom” 2007. Dodatkowo kapituła konkursu zdecydowała o wyróżnieniu 3 firm.
We współpracy siła
Fundacji Świętego Mikołaja, przy realizacji projektu MAMA W PRACY partnerowały Europejski Fundusz Społeczny, Caritas Polska, Rzeczpospolita, Instytut MillwardBrown SMG/KRC, AMS, dom mediowy Initiative Media oraz Telewizja Polska Program 2.
Kreację przygotowywali:
Fundacja Świętego Mikołaja zajmuje się badaniem i rozwiązywaniem skutków kryzysu solidarności z potrzebującymi. Jej misją jest: rozumieć i pomagać. Fundacja (wcześniej nieformalna Agencja Świętego Mikołaja) od lat organizuje kampanie na cele społeczne i kulturalne.
Fundacja organizowała między innymi kampanie:
Fundacja jest laureatem nagrody TOTUS 2006 w kategorii „Propagowanie nauczania Ojca Świętego Jana Pawła II” oraz laureatem pierwszej nagrody Pro Publico Bono za najlepszą inicjatywę obywatelską w 2005 roku.
MAMA W PRACY podzielona została na cztery, logicznie po sobie następujące bloki tematyczne, opisujące problemy i oczekiwania kobiet, znajdujących się w konkretnej sytuacji zawodowej, godzących obowiązki pracownika i matki. Pierwsza część nosiła tytuł „Ciąża a praca”, druga- „Mama wraca do pracy”, trzecia- „Być mamą w pracy”, a czwarta- „Mama robi karierę” dotykała zagadnienia rozwoju kariery, ścieżki awansów oraz dochodów.
W ramach kampanii, lipcu, został również ogłoszony konkurs dla firm „Mama w pracy”, na firmę nieprzeciętnie przyjazną mamom, do którego w ciągu dwóch miesięcy - do 14 września- zgłosiło się 121 firm. Spośród nich wyłoniono 31 finalistów, którym przyznany zostanie tytuł „Firmy nieprzeciętnie przyjazny matkom” 2007. Dodatkowo kapituła konkursu zdecydowała o wyróżnieniu 3 firm.
We współpracy siła
Fundacji Świętego Mikołaja, przy realizacji projektu MAMA W PRACY partnerowały Europejski Fundusz Społeczny, Caritas Polska, Rzeczpospolita, Instytut MillwardBrown SMG/KRC, AMS, dom mediowy Initiative Media oraz Telewizja Polska Program 2.
Kreację przygotowywali:
- Plakat: Wojtek Wieteska (zdjęcia) oraz Dariusz Karłowicz, Wojtek Gawryła, Maciej Masłowski (projekt).
- Reklama zewnętrzna: AMS.
- Koordynacja mediów: Initiative Media.
- Emisję ogłoszeń prasowych: Renata Ulanowska (Studio Ad Graf), Agencja Reklamowa Heureka, Ludmiła Sidorowska-Art Engine, Anamaja.
- Reportaże: były efektem współpracy Wojtka Wieteski (reżyseria) i Adama Bajerskiego (operator), Macieja Bodasińskiego (scenariusz).
- Kreacja internetowa: Grupa Adweb.
- Obsługa PR: jedna z najstarszych warszawskich agencji z branży Public Relations, RPR Group.
- Przy realizacji kreacji kampanii pomogły także Chimney Pot, MEMOGRAF studio.
Fundacja Świętego Mikołaja zajmuje się badaniem i rozwiązywaniem skutków kryzysu solidarności z potrzebującymi. Jej misją jest: rozumieć i pomagać. Fundacja (wcześniej nieformalna Agencja Świętego Mikołaja) od lat organizuje kampanie na cele społeczne i kulturalne.
Fundacja organizowała między innymi kampanie:
- Grunt to rodzina – akcja zachęcająca do wsparcia rodzinnych domów dziecka (2004 – 2006 r.);
- V i VI Dzień Papieski – kampanie na rzecz funduszu stypendialnego dla ubogiej młodzieży wiejskiej Fundacji „Dzieło Nowego Tysiąclecia” (2005 – 2006 r.);
- Bóg się rodzi. Pomóż samotnym matkom – kampania na rzecz domów samotnej matki (z Caritas Polska, 2003 r.);
- Kochaj niewidome dzieci – kampanie na rzecz Stowarzyszenia Tęcza (2000-2003 r.);
- Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą – kampanie na rzecz Warszawskiego Hospicjum dla Dzieci (1998-2002 r.);
- Dzieci w polskich szkołach na Litwie – kampanie na rzecz polskich dzieci na Litwie wraz z Polską Akcją Humanitarną (2000-2002 r.);
- Bohaterowie Naszej Wolności – akcja zorganizowana wspólnie z Ministerstwem Kultury (2000 r.).
Fundacja jest laureatem nagrody TOTUS 2006 w kategorii „Propagowanie nauczania Ojca Świętego Jana Pawła II” oraz laureatem pierwszej nagrody Pro Publico Bono za najlepszą inicjatywę obywatelską w 2005 roku.
Źródło: Fundacja Świętego Mikołaja
Ten tekst został nadesłany do portalu. Redakcja ngo.pl nie jest jego autorem.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.