Pod koniec sierpnia oficjalnie rozpoczęła się kampania wyborcza. W związku z tym we wrześniu Fundacja Fenomen, jak wiele innych organizacji pozarządowych, rozpoczyna kampanię w ramach akcji "Masz głos masz wybór". Chcemy pomóc wyborcom z Łodzi w merytorycznym wyborze prezydenta miasta.
Niestety na podstawie doświadczeń z poprzednich kampanii wyborczych można przypuszczać, że jedni politycy wrzucą grafikę ze zdjęciami kontrkandydatów. Kontrkandydaci odwdzięczą się tym samym, wymieniając jedynie "twarze" bohaterów oraz podpisy. Telewizję oraz internet opanują wątpliwej jakości spoty wyborcze, ulice naszego miasta zaleją setki bannerów, plakatów i ulotek. Jedni będą oskarżali drugich. Profesjonalnie wykonane zdjęcia profilowe na portalach społecznościowych będą uzupełniane fotkami z popularnych miejsc, wydarzeń, czasami zdjęciami ze zwierzętami lub rodziną (tzw. ocieplanie wizerunku).
Nie takiej kampanii oczekujemy!
Oczekując od kandydatek i kandydatów zaprezentowania wyborcom konkretnego programu wyborczego, we współpracy z innymi łódzkimi organizacjami pozarządowymi, przygotowaliśmy ankietę z pytaniami dotyczącymi transportu, zieleni miejskiej, polityki społecznej oraz metod zarządzania mieniem miasta. Nasze pytania nie wyczerpują wszystkich zagadnień, o jakie można zapytać przyszłego prezydenta Łodzi - pozwolą jednak określić wizję zarządzania miastem kandydata/ kandydatki. Chcemy również, aby nasze pytania stały się inspiracją do zadawania pytań przez mieszkańców.
Ankietę dostarczymy do każdego kandydata/ każdej kandydatki i poprosimy o udzielenie odpowiedzi na postawione w niej pytania. W żaden sposób nie będziemy ingerować w treść odpowiedzi, opublikujemy je w internecie w takiej formie, w jakiej do nas wrócą (poinformujemy również o tym, jeśli kandydat/ kandydatka nie udzieli odpowiedzi na pytania).
Jako wyborcy domagamy się merytorycznej dyskusji o przyszłości Łodzi. 16 listopada chcemy móc dokonać przy urnie świadomego wyboru. Same zdjęcia na plakatach nam w tym nie pomogą.
--