Wysoki poziom rozwiązywanych zadań podczas konkursu dotyczącego społecznej odpowiedzialności biznesu, organizowanego dla studentów i licealistów w ramach projektu „Poznań CSR Contest” potwierdza, że młode pokolenie dobrze orientuje się w temacie CSR. Wyłonienie laureatów ostatniego etapu konkursu nie było zatem proste. Ostatecznie jednak kapitule oceniającej zadania udało się wyłonić zwycięzców.
Podczas ostatecznego rozstrzygnięcia konkursu 17 studentek oraz jedna licealistka (do finału zakwalifikowały się same panie) w zespołach trzyosobowych pracowały nad rozwiązywaniem zadań związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu dotyczących firm: Aquanet SA, Prima Sara Lee Coffee and Tea Poland SA, Promag oraz Hotel Sheraton Poznań. – Każdy zespół otrzymał kejs, w którym opisana została działalność firmy, w tym także w zakresie CSR oraz obszar, w ramach którego przedsiębiorstwo chciałoby rozwijać swoją aktywność społeczną – mówi Justyna Schaefer-Kurkowiak z Centrum PISOP, partnera merytorycznego projektu. – Finalistki miały za zadanie zaproponować firmie konkretne rozwiązania - propozycje działań CSR, które odpowiadały profilowi przedsiębiorstwa i wpisywały się w jego strategię przedsięwzięć o charakterze społecznym – dodaje.
Po przygotowaniu rozwiązania, każdy zespół miał 10 minut, aby zaprezentować swoją propozycję działań. – Od finalistek oczekiwaliśmy wykazania się wiedzą na temat CSR oraz popisania kreatywnością w tym obszarze – uzupełnia J. Schaefer-Kurkowiak. Najlepsze okazały się panie: Aleksandra Kowalczuk, Edyta Pliszka (z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu), Justyna Różańska (z Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu), które pracowały nad zadaniem firmy Aquanet. Zwyciężczynie otrzymały karty podarunkowe Empik o wartości 400 zł oraz zaproszenie do restauracji w Hotelu Sheraton Poznań oraz dodatkowo, dzięki Forum Odpowiedzialnego Biznesu, możliwość odbycia stażu w jednej z organizacji społecznie odpowiedzialnej. Nie zabrakło także nagród dla pozostałych uczestniczek konkursu.
Realizacja finału była możliwa dzięki wsparciu firm (Aquanet SA, Prima Sara Lee Coffee and Tea Poland SA, Promag oraz Hotel Sheraton Poznań), które włączyły się w realizację projektu „Poznań CSR Contest”, szerząc tym samym ideę społecznej odpowiedzialności biznesu wśród młodego pokolenia.
Projekt „CSR Poznań Contest” powstał z inicjatywy Studenckiego Koła Naukowego CSR (działającego przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu), które na jego realizację pozyskało środki z Ligi Odpowiedzialności Biznesu (będącego obok Centrum PISOP także partnerem merytorycznym).
Wszystkim Finalistkom serdecznie gratulujemy!
Pobierz
-
201103011427090736
626657_201103011427090736 ・38.72 kB
-
201103021454490242
626965_201103021454490242 ・38.72 kB
-
201103041508330778
627467_201103041508330778 ・38.72 kB
-
201103090822190985
628177_201103090822190985 ・38.72 kB
-
201103100852140907
628471_201103100852140907 ・38.72 kB
-
201103150920510086
629353_201103150920510086 ・38.72 kB
-
201103210906020163
630524_201103210906020163 ・38.72 kB
Źródło: Centrum PISOP