Krystyna Czubówna opowiada o kurczakach hodowanych na mięso w kampanii Otwartych Klatek
Stowarzyszenie Otwarte Klatki opublikowało krótki spot przedstawiający warunki chowu kurczaków brojlerów, którego narratorką jest Krystyna Czubówna. Film jest częścią kampanii Frankenkurczak, mającej na celu poprawę losu kurczaków hodowanych na mięso.
Polska jest liderem produkcji drobiowej w Unii Europejskiej – każdego roku w naszym kraju na mięso zabija się ponad miliard kurczaków, z czego ponad połowa przeznaczona jest na eksport. Niestety intensywna hodowla drobiu wiąże się z licznymi problemami dobrostanowymi – zbyt szybki przyrost masy kurczaków powoduje problemy z układem sercowym, nerwowym, oddechowym, a także urazy kończyn. Duże zagęszczenie ptaków prowadzi do stresu, kontuzji, a nawet agresji pomiędzy zwierzętami.
Nowy spot Stowarzyszenia Otwarte Klatki, do którego głosu użyczyła Krystyna Czubówna, jest częścią kampanii Frankenkurczaki ma na celu zwrócenie uwagi konsumentów właśnie na te problemy.
– Poprzez współpracę z Krystyną Czubówną, której głos dla wielu Polaków kojarzy się właśnie z historiami zwierząt, chcieliśmy przedstawić realia kurczaków hodowanych na mięso i zwrócić uwagę na warunki ich chowu – mówi Monika Kowalska, koordynatorka kampanii Frankenkurczak w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki. – Wierzymy, że dzięki tej formie współpracy możemy dotrzeć do szerszego grona odbiorców i przekonać ich do tego, żeby razem z nami stanęli po stronie brojlerów, na przykład poprzez podpisanie naszej petycji – dodaje Kowalska.
Stowarzyszenie Otwarte Klatki od trzech lat prowadzi kampanię Frankenkurczak, w ramach której buduje społeczną świadomość na temat warunków chowu brojlerów, nawiązując jednocześnie dialog z przedstawicielami firm, które zajmują się produkcją lub handlem mięsa drobiowego i przekonując ich do podpisania deklaracji European Chicken Commitment (ECC), zobowiązując się tym samym do wprowadzenia wyższych standardów chowu kurczaków.
Źródło: Stowarzyszenie "Otwarte Klatki"