Czy plecionkarstwo, kojarzące się większości z nas z pracą rzemieślniczą i tradycją zamkniętą w skansenach, może mieć związek ze zmianą społeczną, współczesnym dizajnem, strategiami marketingowymi oraz sprzedażowymi? Forum „Społeczne oblicze plecionkarstwa” poszerzyło perspektywę dotychczasowego myślenia o zwykłym koszyku i jego twórcy.
Tegoroczny Światowy Festiwal Wikliny i Plecionkarstwa w Nowym Tomyślu był, jak zwykle, okazją do podziwiania kunsztu rzemieślników polskich i tych przybyłych z różnych stron świata.
Wszyscy chętni mieli okazję do rozmów z prelegentami, a kameralna atmosfera forum sprzyjała wyplataniu sieci nowych kontaktów. Entuzjastyczne przyjęcie, z jakim spotkała się konferencja, pozwala mieć nadzieję na realizację nowych inicjatyw opartych na strategii biznesowego rozwoju przedsięwzięć plecionkarskich.
Źródło: Relacja z konferencji „Społeczne oblicze plecionkarstwa”