Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce od 1997 roku organizuje Konkurs o tytuł "Dobroczyńca Roku". Jest to największy w Polsce program promujący społeczne zaangażowanie firm. W Konkursie nagradzane są firmy, które realizują działania społeczne samodzielnie lub we współpracy z organizacjami pozarządowymi. Hasło Konkursu brzmi: "Dobro Czyń Cały Rok!" i wiąże się z przesłaniem, że działalność społeczna powinna być elementem wpisanym na stałe w strategię działania nowoczesnej firmy.
- "Współpraca firmy z organizacją pozarządową" – w tej kategorii nominacje na firmy i fundacje firm składać mogły wyłącznie organizacje pozarządowe, które współpracowały z nimi w 2005 roku;
- "Strategiczne programy społecznego zaangażowania firm" – w tej kategorii firmy mogły samodzielnie się nominować.
Termin składania wniosków nominacyjnych
upłynął 13 lutego 2006 roku. W obu kategoriach nadesłano łącznie
348 wniosków spełniających wymogi formalne. Wstępnej selekcji
wniosków z kategorii „Współpraca firmy z organizacją pozarządową”
dokonała niezależna grupa ekspertów. Spośród 314 wniosków z tej
kategorii, wybrano 27 najwyżej ocenionych wniosków na 21 firm
(niektóre firmy były nominowane kilkakrotnie przez różne
organizacje). Wnioski rekomendowane przez ekspertów oraz wnioski z
kategorii „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy”
zostały przekazane Kapitule Konkursu, która dokona wyboru laureatów
w obu kategoriach. W Kapitule Konkursu zasiadają:
- Henryka Bochniarz - Prezydent Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych "Lewiatan"
- Iwona Jaworska - Prezes Fundacji Bankowej im. Leopolda Kronenberga
- Marek Goliszewski - Prezes Business Centre Club
- Jerzy Koźmiński - Prezes Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności
- Zbigniew Niemczycki - Wiceprezes Polskiej Rady Biznesu
- Tomasz Wróblewski - Redaktor Naczelny Tygodnika Newsweek
- W kategorii "Edukacja i oświata" – firma Cargill Polska Sp. z o.o. Oddział Bielany Wrocławskie
- W kategorii "Ekologia" – firma Metsa Tissue S.A
- W kategorii "Kultura i sztuka" – PKO BP
- W kategorii "Pomoc społeczna" – firma Nestle
- W kategorii "Ochrona i promocja zdrowia" – firmy Unilever Polska S.A i PKO BP S.A wraz z Inteligo Financial Services S.A
- W kategorii "Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy" - firmy TBWA Sp. z o.o., Avon Cosmetics Polska Sp. z o.o. Telekomunikacja Polska S.A.
Patronem
medialnym konkursu jest portal www.ngo.pl
Źródło: ARFP