Komunikat dla fundacji nadzorowanych przez MRPiPS
Ustawą o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-COV-2 (art.16) wprowadzono do ustawy o fundacjach przepisy umożliwiające korzystanie ze środków komunikacji elektronicznej w głosowaniu władz fundacji w czasie trwania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
Zgodnie z tymi przepisami:
1. Głosowanie poza posiedzeniami władz fundacji może odbywać się z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, jeżeli członkowie tych władz fundacji wyrazili na to zgodę w formie dokumentowej.
2. Możliwość udziału w posiedzeniu władz fundacji przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej powinna być wskazana w zawiadomieniu o tym zebraniu, zawierającym dokładny opis sposobu uczestnictwa i wykonywania prawa głosu.
3. Wykorzystanie środków komunikacji elektronicznej w głosowaniach na posiedzeniach władz fundacji odbywa się przy zapewnieniu co najmniej:
- transmisji obrad posiedzenia w czasie rzeczywistym;
- dwustronnej komunikacji w czasie rzeczywistym, w ramach której członek władz fundacji może wypowiadać się w toku obrad;
- wykonywania osobiście lub przez pełnomocnika prawa głosu przed lub w toku posiedzenia.
4. Wykorzystanie środków komunikacji elektronicznej w głosowaniach na oraz poza posiedzeniami władz fundacji może podlegać odmiennym uregulowaniom w tym ograniczeniom w statucie fundacji. Statut fundacji może też wprost wyłączyć możliwość stosowania powyższych przepisów w fundacji.