Kolping opracowuje koncepcję komunikacji i promocji w pracy z młodzieżą
Do kogo właściwie chcemy dotrzeć? Jakie są nasze cele? Jakiego rodzaju mediów możemy użyć i jakich sformułowań użyć, aby dotrzeć do naszej grupy docelowej? Publikacja "Model of communication and promotion in youth work" dotycząca komunikacji i promocji w pracy z młodzieżą, która odpowiada na te pytania jest już dostępna online.
Pracownicy i liderzy młodzieżowi oraz wolontariusze dobrze wiedzą, że podstawą sukcesu w działaniu jest komunikacja. Już niewielkie tricki i wskazówki mogą poprawić wewnętrzną komunikację. Z jednej strony organizacja musi być zdolna do przekazania światu jasnego komunikatu w kilka sekund. Z drugiej strony, jasna komunikacja wewnętrzna tworzy pozytywna atmosferę pracy na czym korzystają zarówno trenerzy jak i liderzy młodzieżowi czy wolontariusze. Nikt nie wie tego lepiej niż nasz aktywny Młody Kolping.
We wspólnym projekcie zebrano doświadczenia oraz zanotowano najważniejsze pytania: Do kogo właściwie chcemy dotrzeć? Jakie są nasze cele? Jakiego rodzaju mediów możemy użyć i jakich sformułowań użyć aby dotrzeć do naszej grupy docelowej?
Na te i inne pytania udzielono odpowiedzi w podręczniku opracowanym w angielskiej wersji językowej. Ma on na celu pomoc osobom pracującym z młodzieżą na szczeblu międzynarodowym w inicjowaniu własnej komunikacji lub ulepszeniu już istniejących instrumentów. Dlatego też publikacja prezentuje czytelnikom metody i strategie skutecznego przekazywania informacji w krótkim czasie i przy ograniczonych zasobach.
Rezultat jest imponujący i stanowi ważny wkład dla każdego, kto chce zapoznać się z podstawami public relations.
Związek Centralny Dzieła Kolpinga w Polsce, Dzieło Kolpinga w Słowenii, Dzieło Kolpinga w Rumunii oraz KOLPING INTERNATIONAL stworzyli wspólnie innowacyjny podręcznik dla liderów i edukatorów młodzieżowych. Podręcznik został wzbogacony o przykłady dobrych praktyk w zakresie pracy z młodzieżą.
Podręcznik "Model of communication and promotion in youth work" został opracowany jako rezultat projektu “Smart communication – smart youth participation” i sfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Erasmus +. Jest udostępniany bezpłatnie w wersji elektronicznej na licencji CC BY-NC-ND 4.0 jest to licencja pozwalająca na rozpowszechnianie międzynarodowe bez możliwości modyfikowania.