Fundacja Simba Friends z radością informuje o postępie prac przy realizacji projektu Kogere Primary School. Oto krótka relacja z dotychczasowych działań w Kenii.
14 sierpnia poleciały do Kenii pracujące przy
projekcie: Natalia Ćwik (Asystent Projektu), Maja Krzyżanowska
(Asystent Projektu), oraz Katarzyna Słowik (Ekspert ds. Ludności
Lokalnej), która wróciła do Polski po 3 tygodniach, by koordynować
działalność Fundacji na miejscu. Również Menadżer Projektu, James
Ofwona był obecny przy inicjowaniu implementacji projektu, lecz
swoje dalsze obowiązki związane z jego realizacją będzie pełnił z
Polski.
Pierwsze dni pobytu w Kenii spędzone w Nairobi
obfitowały w spotkania, mające na celu nagłaśnianie projektu.
Między innymi były to wizyty w Ambasadzie RP oraz w telewizji
publicznej KBC. Następnie pracownicy Fundacji udali się do wioski
Sega, gdzie realizowany jest projekt. Początkowa faza implementacji
obejmowała spotkania ze społecznością szkoły – uczniami, rodzicami
i gronem pedagogicznym, lokalnymi władzami oraz wybór wykonawcy
prac budowlano-remontowych. Jednym z pierwszych zadań,
nieprzewidzianym w projekcie, ale koniecznym do jego sprawnej
realizacji okazała się naprawa pompy wodnej znajdującej się na
terenie szkoły. Potem już można było przystąpić do właściwych prac.
Postanowiliśmy rozpocząć od remontu istniejących sal lekcyjnych
(budowę nowych odkładając na później), by całe siły skupić na tym i
nie odwlekać oddania pomieszczeń do użytku. W chwili obecnej trwają
prace remontowe siedmiu klas. Po wylaniu podłóg, podniesieniu
otworów okiennych i ścian oraz dokonaniu niezbędnych umocnień,
budynek zostanie otynkowany (po uprzednim okablowaniu), wstawione
zostaną drzwi i okna oraz położony nowy dach.
Projekt Kogere Primary School realizowany jest przez Fundację Simba Friends w ramach programu Fundacji Edukacja dla Demokracji Polsko-Kanadyjska Współpraca Rozwojowa, realizowanym dzięki wsparciu Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP oraz Kanadyjskiej Agencji Rozwoju Międzynarodowego (CIDA).
Źródło: Fundacja Edukacja dla Demokracji