Jak mierzyć efekty działań społecznych? Jak zarządzać potencjałem pracowników? Na te pytania szukano odpowiedzi podczas pierwszych spotkań Klubu Asa Biznesu organizowanych w minionym tygodniu od 19 do 23 września w Wielkopolsce.
Klub Asa Biznesu jest miejscem spotkań dla przedsiębiorców zainteresowanych tematyką społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). „Podczas pierwszych spotkań, które odbyły się w Poznaniu, Pile, Kaliszu oraz Lesznie przekonaliśmy się, że przedstawiciele firm chętnie włączają się w dyskusję o CSR” – mówi Joanna Ludwiczak z Centrum PISOP, współorganizatorka spotkań.
W Poznaniu dyskutowano na temat mierzenia efektów działań społecznych. Monika Przybylak z Fundacji NIWA Edukacji i Rozwoju oraz Marcin Wojtkowiak z firmy Doradztwo Społeczne i Gospodarcze przybliżyli narzędzia, jakie mogą być wykorzystywane do badania efektywności podejmowanych przez przedsiębiorstwo działań społecznie odpowiedzialnych. Joanna Wagner z Grupy Allegro z kolei, opowiedział w jaki sposób wskaźnikowano Akcję Zaparkuj Klimatyczne.
W Pile, Kaliszu oraz Lesznie spotkanie poświęcono zagadnieniu inwestowania w rozwój pracowników. Swoje doświadczenie w tym zakresie prezentowali: Joanna Nowak z Promag S.A., Joanna Polowczyk, Małgorzata Woźniak i Paweł Noculak z Banku Zachodniego WBK S.A., Anna Szyszka z Sheraton Poznań Hotel, Krystyna Sawczuk z Inea S.A. oraz Beata Kamińska Prima Sara Lee Cofee and Tea Poland S.A.
Wszystkie spotkania rozpoczynało wystąpienie Przemysława Oczyp z Forum Odpowiedzialnego Biznesu na temat trendów w rozwoju CSR. Spotkania prowadziła Ewa Gałka z Centrum PISOP, która podjęła się także zadania moderowania dyskusji.
„Przedsiębiorcy wciąż poszukują przykładów tzw. dobrych praktyk, które ułatwią im przeniesienie działań społecznie odpowiedzialnych na grunt swojego przedsiębiorstwa” – uzupełnia Joanna Ludwiczak. „Takie przykłady będziemy prezentować także na kolejnych spotkaniach, które planujemy już na początek przyszłego roku” - dodaje.
Źródło: Centrum PISOP