Zaczęło się od poszukiwania miejsca, w którym każdy mógłby bez problemu odszukać wartościowe informacje lub podzielić się wiedzą, a przy tym zrobić coś dobrego dla innych. Dzięki zaangażowaniu i konsekwencji Konrada Kwiatkowskiego – założyciela Helpzy.com – ruszyła pierwsza na świecie platforma społecznościowo-dobroczynna, a wraz z nią kampania „100 000 zł dla organizacji dobroczynnych”.
Nowa platforma to nie tyle innowacja technologiczna, co społeczno-dobroczynna. Model funkcjonowania podobny jest do tego na klasycznych forach. Użytkownik rejestrując się, wybiera interesujące go obszary/kategorie tematyczne – tam publikuje swoje odpowiedzi lub zadaje pytania. Dodatkowo wybiera też organizację dobroczynną, którą chciałby wspierać. Każda jego odpowiedź lub porada może być klikana przez innych Użytkowników, co generuje Helpzy coiny – wirtualną walutę, którą Helpzy zamienia na rzeczywiste pieniądze i wpłaca na wskazane organizacje dobroczynne.
Im bardziej wartościowa porada, tym więcej klikasz i pomagasz innym. Klikanie nabiera tym samym wymiernej wartości. Pomyślmy co by się stało, gdyby przełożyć ten model na kliki „Lubię to”. Szacuje się, że jest ich na ponad 4,5 mld dziennie na całym świecie. Gdyby przeliczyć je na wartość Helpzy coina, każdego dnia wspomagalibyśmy organizacje dobroczynne w kwocie 562 500 złotych!
- Chcemy, by platforma była innowacją społeczną, naturalnym wyborem każdego, kto chce dzielić się wiedzą i doświadczeniem, a przy okazji pomóc innym. Naszą ambicją jest nie tylko zachęcenie pojedynczych Użytkowników do pomagania, ale także zachęcenie do tego innych startupów i firm. Jako startup, który startuje na rynku, zamiast wydawać pieniądze na reklamę na FB czy Google, chcemy przekazać, w ramach naszej kampanii, 100 000 zł dla organizacji dobroczynnych do końca roku – mówi Konrad Kwiatkowski, założyciel i pomysłodawca Helpzy.
To, czym wyróżnia się Helpzy, wśród popularnych platform społecznościowych, to tzw. wskaźnik dopasowania – zadajemy pytanie, widzimy odpowiedzi oraz procentowe dopasowanie danego Użytkownika, który jej udzielił, do naszego profilu. Im wyższy procent dopasowania, tym więcej mamy wspólnych zainteresowań i tym trafniejsza może być jego odpowiedź. Tym samym, Użytkownik zyskuje nie tylko wartościowe porady, ale także nowych znajomych.
- Najwięcej uczymy się przecież od tych, których nie znamy. Helpzy to miejsce z otwartymi grupami tematycznymi, gdzie treści dostępne są dla całej społeczności zainteresowanej danym obszarem, a nie tylko dla członków zamkniętych grup. Ludzie dzieląc się codziennym doświadczeniem, nie tylko pomagają innym, ale też spędzają czas w internecie w sposób bardziej wartościowy – dodaje Kwiatkowski.
- Ludzie od zawsze i pewnie już zawsze wykorzystywać będą sieć do tego, by wymieniać się doświadczeniami, szukać i udzielać rad, dzielić się zdobytą wiedzą i wrażeniami.
***
O helpzy.com – pierwsza na świecie platforma społecznościowo-dobroczynna, która realizuje idee: „dawanie jest ważniejsze niż branie”. To jedyne takie miejsce w internecie, które zostało stworzone po to, by pomagać ludziom w pomaganiu innym. Użyteczne treści, rzeczywiste doświadczenia oraz bezinteresowna pomoc innym to filary Helpzy, dzięki którym użytkownicy mogą finansowo wspierać organizacje dobroczynne, takie jak Unicef Polska, Rak’n’Roll, Unicef, Aliva, Avalon, Fundację „Dajemy dzieciom siłę”, Fundację Anny Dymnej „Mimo wszystko”, OTOZ Animals, Fundację VIVA! oraz Fundację Liderek Biznesu. Helpzy swoje działania kieruje ku tym najbardziej zabieganym, którzy chcą robić coś dobrego, ale często nie mają na to czasu, pomysłu i środków. To także miejsce dla firm, w którym mogą realizować swoją misję społeczną i wspierać potrzebujących, jednocześnie budując swój wizerunek organizacji opartych na wartościach. Organizacje otrzymują od Helpzy tym więcej środków, im więcej użytecznych treści wygenerują użytkownicy. Pieniądze trafiają na wirtualne konto użytkownika zamieszczającego wpis, a następnie Helpzy przekazuje środki na wybraną wcześniej organizację. Helpzy powstało w sierpniu 2017 roku z inicjatywy Konrada Kwiatkowskiego – długoletniego managera, eksperta od sprzedaży, marketingu i zarządzania projektami, który pracował m. in. dla takich firm jak Orange czy AmRest. Szukając własnej drogi biznesowej, Konrad postanowił połączyć dzielenie się wiedzą i satysfakcję z bycia życzliwym, empatycznym dla innych zgodnie z upowszechniającym się w świecie trendem human economy i koniecznością wspierania organizacji dobroczynnych w ich działaniach.
Źródło: helpzy.com