Pięć różnych osób, pięć różnych historii, ta sama idea i cel. Bohaterowie kampanii promocyjnej na Śląsku – Karolina Kozłowska, Krzysztof Wostal, Magdalena Kulus, Marcin Michalik i Piotr Czarnota będą przekonywać, że nawet ze znacznym stopniem niepełnosprawności można efektywnie łączyć pracę zawodową z pasją oraz obowiązkami rodzinnymi.
Głównym celem kampanii reklamowej jest zwiększenie wiedzy i świadomości potencjalnych pracodawców na temat zatrudnienia niepełnosprawnych pracowników, zaś samych osób z niepełnosprawnością do przysłowiowego opuszczenia czterech ścian i podjęcia zatrudnienia na otwartym rynku pracy. Współczynnik aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych w wieku produkcyjnym w roku 2011 wynosił w Polsce tylko 22,3%. Oznacza to, że na 100 osób niepełnosprawnych, którzy mogli podjąć zatrudnienie, tylko 22 niepełnosprawnych pracowało. Wiedza pracodawców na temat korzyści finansowych płynących z zatrudnienia niepełnosprawnych jest uboga, dlatego potencjał pracowniczy tej grupy osób jest nadal wykorzystywany w minimalnym stopniu. Wśród wielu przedsiębiorców pokutuje ponadto przeświadczenie, że osoba niepełnosprawna jest mniej efektywna i dyspozycyjna, a dodatkowo problemy z przystosowaniem miejsca pracy są często powodem odmowy zatrudnienia, nawet jeśli kwalifikacje kandydata nie budzą żadnych zastrzeżeń.
Karolina Kozłowska, Krzysztof Wostal, Magdalena Kulus, Marcin Michalik i Piotr Czarnota pokazują, że mimo ograniczeń związanych ze swoją niepełnosprawnością są takimi samymi, a często nawet lepszymi pracownikami od innych. Na gruncie zawodowym liczą się bowiem kwalifikacje i umiejętności.
Źródło: informacja własna