Realizowana przez Fundację RECAL kampania „Czyste Plaże” objęła zasięgiem setki tysięcy osób, które spędzały wakacje na plażach Bałtyku od lipca do września bieżącego roku. Docelową grupą, do której skierowana była oferta warsztatów, były dzieci i młodzież w wieku od 8 do 17 lat, przebywające nad morzem w zorganizowanych grupach i korzystająca z kempingów oraz pól namiotowych (np. kolonie i obozy letnie).
Podstawową formą edukacji dzieci i młodzieży
były warsztaty edukacyjne prowadzone na koloniach i obozach.
Dla zorganizowanych grup Fundacja RECAL przygotowała specjalną
ofertę łączącą edukację z zabawą. Poprzez aktywny udział w
warsztatach i konkursach uczestnicy zdobywali atrakcyjne nagrody. W
ten sposób zapoznawaliśmy ich z podstawami selektywnej zbiórki
odpadów. W bieżącym roku przeprowadziliśmy 238 warsztatów, w
których wzięło udział 11 457 dzieci i młodzieży. Łącznie
podczas ośmiu dotychczasowych edycji przeprowadziliśmy 771
warsztatów edukacyjnych dla ponad 40 tysięcy dzieci i
młodzieży.
Edukacja osób dorosłych odbywała się
poprzez współpracę z mediami oraz za pośrednictwem materiałów
informacyjno-promocyjnych w postaci plakatów i kartek pocztowych.
Działania te miały także charakter promujący Kampanię i jej
partnerów. Kartki pocztowe dodatkowo zawierały dokładne adresy
punktów skupu surowców wtórnych leżących w pasie wybrzeża Bałtyku.
W trakcie Kampanii plakaty i kartki pocztowe trafiały na kempingi,
do sklepów i barów, na słupy ogłoszeniowe oraz do innych możliwych
miejsc we wszystkich gminach uczestniczących w Kampanii. Ponadto we
współpracujących punktach skupu dostępne będą bezpłatne worki do
zbiórki puszek po napojach.
Na potrzeby Kampanii „Czyste Plaże” w 2007 roku
przygotowaliśmy 3 tysiące plakatów i 15 tysięcy kartek pocztowych
oraz 20 tysięcy worków na puszki (małych i dużych), 20 tysięcy
magnesów, tysiąc koszulek, 4 tysiące smyczy na klucze oraz tysiąc
puszek-skarbonek.
Podczas Kampanii do 46 współpracujących z
Fundacją RECAL punktów skupu trafiło 361 ton aluminiowych puszek po
napojach. Łącznie podczas ośmiu dotychczasowych edycji do
punktów skupu trafiło 2141 ton alu-puszek. Wszystkie te puszki
trafiły do ponownego przetworzenia i zostały/zostaną przetworzone
na nowe puszki do napojów. W ten sposób zostanie oszczędzone
miejsce na składowiskach odpadów, a tym samym oszczędzone będą
pieniądze przeznaczane na budowę i eksploatację tychże składowisk.
Jedna tona puszek po napojach zawrócona z drogi na składowisko
odpadów to oszczędność 100-150 zł kosztów składowania.
Wszystkich uczestników Kampanii zapraszamy do
kontynuacji edukacji ekologicznej w czasie nowego roku szkolnego.
Fundacja zapewnia materiały edukacyjne, pojemniki i worki do
zbiórki puszek, plakaty i magnesy.
Źródło: Fundacja RECAL