W ubiegły piątek – 16 grudnia miała miejsce ostatnia licytacja w ramach akcji „Idą Święta”, organizowanej przez radiową Trójkę we współpracy z Fundacją Świętego Mikołaja. W ciągu czterech tygodni zgromadzono kwotę 635 tysięcy złotych, która w całości zostanie przeznaczona na Fundusz Edukacyjny dla rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych. Akcja już od 5 lat towarzyszy kampanii „Grunt to rodzina” prowadzonej przez Fundację Świętego Mikołaja.
W ramach tegorocznej akcji „Idą Święta” zostało zrealizowanych szereg przedsięwzięć:
• Licytacje przedmiotów podarowanych przez znane osobistości życia publicznego organizowane od 25 listopada do 16 grudnia na antenie Programu III Polskiego Radia w piątkowej audycji „Zapraszamy do Trójki” (16.00-19.00). Podczas akcji można było nabyć przedmioty należące m.in. do Stinga, Duffa McKagana (byłego członka Guns’n’Roses), Moniki Brodki, Agnieszki Radwańskiej, Karoliny Woźniackiej, czy Andrzeja Wajdy. Łącznie zebrano 332 tysiące złotych. Najwięcej, bo aż 40 tysięcy złotych, zapłacono za gitarę rodzimego artysty Wojciecha Waglewskiego. Dla słuchaczy Trójki najważniejsze jest przekazanie pieniędzy dzieciom - licytowali również abstrakcyjne przedmioty, m.in. „coś” i „cokolwiek”.
• Akcja SMS prowadzona podczas licytacji, dzięki której udało się zebrać 303 tysiące złotych. • Płyta ze świątecznymi utworami „Idą Święta 5” wydana przez radiową „Trójkę”. Osiągnęła już status „Złotej Płyty”. Całkowity dochód z jej sprzedaży, podobnie jak pieniądze z aukcji, jest przeznaczony na rzecz dzieci z rodzinnych domów dziecka. Album można nabyć w sklepach muzycznych od 28 listopada do wyczerpania nakładu (20 000 egzemplarzy).
SMS, za pośrednictwem którego można pomóc rodzinnym domom dziecka, jest ciągle aktywny! Aby wesprzeć Fundusz Edukacyjny wystarczy wysłać SMS o treści „Pomoc” na numer 7545 (koszt SMS 6,15 PLN z VAT). Operatorzy sieci komórkowych wspierają akcję i przekazują całkowity dochód na jej cel. Przyjmowane są również darowizny na konto Funduszu Edukacyjnego: 40 1440 1387 0000 0000 1092 6572.
„Wyniki tegorocznych licytacji kolejny raz przeszły nasze najśmielsze oczekiwania. Łącznie zebraliśmy niemal 650 tysięcy złotych na pomoc dla naszych podopiecznych. Dzięki akcji „Idą Święta” będziemy mogli wspomóc w kolejnym roku wiele rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych. Liczymy, że podsumowując cały projekt uda nam się pobić rekord sumy przekazanej na Fundusz Edukacyjny. Trójce, wszystkim licytującym, wysyłającym SMS-y oraz naszym stałym darczyńcom serdecznie dziękujemy!” – powiedziała Monika Madej, koordynator kampanii „Grunt to rodzina” z Fundacji Świętego Mikołaja.
Kampania „Grunt to rodzina” realizowana jest od 2004 roku. Jej głównym założeniem jest propagowanie rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych oraz przełamywanie stereotypów oraz barier, które utrudniają powstawanie nowych placówek tego typu. W tym celu Fundacja stworzyła specjalny Fundusz Edukacyjny, służący wyrównywaniu szans dla dzieci z rodzinnych domów dziecka. W ciągu siedmiu lat działalności Funduszu Edukacyjnego, Fundacja Świętego Mikołaja zebrała i przekazała rodzinnym domom dziecka i rodzinom zastępczym ponad 5 mln zł. Łącznie Fundacja sfinansowała prawie 800 przedsięwzięć edukacyjnych dla 4500 dzieci w całej Polsce.
W kampanii „Grunt to rodzina” wykorzystywane są wszystkie możliwe kanały komunikacji medialnej: prasa, radio oraz telewizja. Ponadto, akcja wspierana jest przez reklamę zewnętrzną: billboardy oraz plakaty w komunikacji miejskiej w głównych miastach Polski. Wszystkie powierzchnie reklamowe udostępniane są bezpłatnie. Program III Polskiego Radia jest partnerem programu Grunt to rodzina, a patronatem medialnym objął tę akcję Program 2 Telewizji Polskiej.