Pomysł na stworzony w 2012 ruch #GivingTuesday był genialny w swej prostocie: stworzenie dnia, w którym będzie się zachęcać ludzi, by czynili dobro. W ciągu ośmiu lat swojego istnienia prosty pomysł urósł do rozmiarów globalnego ruchu, który inspiruje miliony ludzi, by dawać coś od siebie, współpracować oraz celebrować hojność i szczodrość w rozmaitych ich wcieleniach.
Ideą #GivingTuesday jest dawanie i dzielenie się, nie tylko środkami finansowymi, ale również wartościami niematerialnymi, takimi jak zaangażowanie, wiedza, doświadczenie, umiejętności czy poświęcony komuś czas. Mogą to być również nowoczesne środki, jak choćby zasięg naszego profilu w mediach społecznościowych. Założenie #GivingTuesday jest takie, że niezależnie od zasobności portfela każdego z nas stać na dzielenie się: i zawsze mamy coś, co możemy podarować drugiemu człowiekowi. Jedyne, co nas ogranicza w pomaganiu, to nasza własna wyobraźnia.
Jak dotąd inicjatywa pozwoliła zebrać kwotę 511 milionów dolarów: i to wcale nie koniec! Akcje w ramach #GivingTuesday odbywają się w większości krajów świata – ponad 60 państw organizuje swoje własne, narodowe edycje wydarzenia. Mają one różne oblicza: np. #GivingTuesday w USA obchodzony jest tylko przez 1 dzień w roku, a w Indiach i w Meksyku – 1 tydzień w roku. W Polsce chcemy, aby to był każdy wtorek: 52 święta pomagania w roku.
W Polsce #GivingTuesday obchodzimy już po raz trzeci. Każda firma, organizacja i osoba prywatna mogą włączyć się w obchody na swój sposób: wszystkich nas jednoczy idea dobroczynności. Dzięki zaangażowaniu tysięcy osób, a także dzięki ogromnej sile mediów społecznościowych, tego dnia wspólnie budujemy pozytywną postawę społeczną i inspirujemy do działania.
Każdy może wziąć udział w #GivingTuesday, i to bardzo łatwo: czyniąc dobro i nagłaśniając w mediach społecznościowych dobre rzeczy, które są wokół nas. Wystarczy opublikować zdjęcie czy filmik mówiące o dobroczynności i dodać hashtag #GivingTuesday. Nawet jeśli dotrzemy tylko do naszych znajomych: i tak będziemy autorami pozytywnej zmiany w rzeczywistości.
Liderem ruchu #GivingTuesday w Polsce jest Fundacja FaniMani, która prowadzi m.in. serwis FaniMani.pl, umożliwiający bezpłatne przekazywanie darowizn dla organizacji przy okazji zakupów online.
Dowiedz się więcej: https://givingtuesdaypl.org/
GivingTuesdayPL na Facebooku:
Źródło: GivingTuesday Polska