Manekina testowego Jana znają prawie wszystkie wielkopolskie dzieci. Ten żółty bohater co roku odwiedza przedszkolaków oraz uczniów szkół podstawowych, aby przypomnieć im o najważniejszych zasadach dotyczących bezpieczeństwa na drodze. Zajęcia dla maluchów odbywają się w ramach 11. edycji akcji Think Before You Drive, w którą włączyła się także wielkopolska Policja.
Think Before You Drive to program edukacyjny stworzony specjalnie dla najmłodszych. W jego dziesięciu dotychczasowych edycjach uczestniczyło prawie 30 tysięcy przedszkolaków i najmłodszych uczniów szkół podstawowych z Wielkopolski. Podczas tegorocznej – jedenastej – zasady pozna ponad 2,5 tys. dzieci z 50 placówek z naszego województwa. Organizatorem Think Before You Drive jest fabryka opon Bridgestone Poznań, a inicjatywa jest realizowana we współpracy z wielkopolską Policją.
W ramach Think Before You Drive animatorzy – w tej roli pracownicy firmy Bridgestone – odwiedzają przedszkola oraz szkoły podstawowe i przeprowadzają bezpłatne, interaktywne warsztaty skierowane do dzieci w wieku od trzech do ośmiu lat. Podczas spotkań maluchy poprzez zabawę poznają najważniejsze zasady, które uczą, jak zachowywać bezpieczeństwo na drodze – zarówno wtedy, gdy jest się pasażerem samochodu, jak i pieszym. W zajęciach uczestniczy gość specjalny – manekin testowy Jan. To właśnie on przypomina dzieciom między innymi o tym, aby zawsze zapinały pasy, jeździły w specjalnych fotelikach samochodowych czy zwracały uwagę rodzicom na wyregulowanie zagłówków w aucie.
– W każdym roku widzimy ogromne zainteresowanie tą inicjatywą. Nasi pracownicy przez cały czas zgłaszają placówki, w których chcieliby, żebyśmy przeprowadzili warsztaty. Edukacja najmłodszych w zakresie bezpieczeństwa jest dla nas bardzo ważna, bo dzięki temu możemy wypełniać naszą firmową filozofię. Wiemy, że wiedza, którą przekazujemy maluchom, zaprocentuje w przyszłości, dlatego tym bardziej cieszy nas tak duża chęć udziału w zajęciach – mówi Marta Dybioch z Bridgestone Poznań, która koordynuje tegoroczną edycję akcji Think Before You Drive.
W warsztatach z dziećmi oprócz animatorów biorą udział również policjanci, którzy opowiadają najmłodszym m.in. o widoczności pieszych na drodze, a także uczą numerów alarmowych.
– Ogromnie cieszy nas fakt, że oprócz policjantów w edukowanie maluchów z zakresu bezpieczeństwa angażują się także firmy takie jak Bridgestone Poznań. Powinniśmy pamiętać o tym, że im wcześniej zaczniemy budowanie świadomości w tym temacie, tym szybciej dzieci zaczną wdrażać dobre nawyki oraz dbać nie tylko o swoje bezpieczeństwo, ale też o najbliższych – mówi Przemysław Kusik, Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu.
Uczestniczące w akcji dzieci nie tylko zyskają cenną wiedzę – Bridgestone Poznań zatroszczy się o ich widoczność na drodze także w praktyce. Każdy maluch, który weźmie udział w zajęciach, otrzyma specjalny pakiet gadżetów, w którym znajdzie m.in. odblaskową kamizelką oraz opaskę.
Źródło: Think Before You Drive