Już 12 organizacji pozarządowych z województwa śląskiego i opolskiego rozpoczęło prace zmierzające do stworzenia koncepcji, opracowania dokumentacji i wdrożenia systemu zapewnienia jakości.
Przedstawiciele tych organizacji, po pierwszym szkoleniu nt.
nowoczesnych koncepcji, metod i narzędzi usprawniających
funkcjonowanie organizacji, zdecydowali się podjąć wysiłek
zaprojektowania systemu jakości dla swoich organizacji i pracy nad
dokumentacją. A wszystko to w celu wyeliminowania nieprawidłowości,
których skutki – jak wszyscy wiemy – potrafią być dotkliwe i
kosztowne (zarówno pod względem finansowym, jak i np. dodatkowego
czasu poświęconego na naprawienie błędu powstałego przez czyjeś
niedopatrzenie).
Wszyscy mamy świadomość, że mimo iż proces opracowania i
wdrożenia systemu jakości w organizacji jest długotrwały (od
kilkunastu miesięcy do kilku lat) – to może on mieć charakter
strategiczny dla rozwoju i funkcjonowania organizacji. Co prawda
jesteśmy na początku tej drogi, ale już od początku na kolejnych
warsztatach (z projektowania systemu jakości oraz tworzenia systemu
zapewnienia jakości w projektach realizowanych przez NGO) pracujemy
nad swoimi “szytymi na miarę” systemami w oczekiwaniu na sukces w
przyszłości. A sukces ten zmierzymy zmniejszeniem liczby
nieprawidłowości, zwiększeniem efektywności naszej pracy, wzrostem
zaufania naszych klientów.
Przed nami długa droga „na drodze do doskonałości” – lecz już
teraz wiemy, że warto.