Monitoruj ruch na swoim Facebooku. Zobacz, jakie informacje dotyczące fanpage’a twojej organizacji możesz uzyskać z Facebook Insight.
Facebook Insight to narzędzie, które pozwala na uzyskanie szczegółowych informacji dotyczących funkcjonowania fanpage’a marki, osoby, instytucji czy organizacji na Facebooku. Dodatkowo, Facebook Insight pozwala na uzyskanie podstawowych danych demograficznych fanów profilu, a także ich reakcji na poszczególne działania PR-owe, prowadzone przez administratorów strony.
Sprawdź, z kogo składa się twoja społeczność
Szczegółowe informacje mogą być rozpatrywane na dwóch płaszczyznach: ogólnej, w ramach całego profilu oraz szczególnej, dzięki której otrzymujemy informacje na temat konkretnych postów. Wśród informacji, które oferuje Facebook Insight dla całego profilu znajdziemy:
- liczbę lajków – świadczącą o tym, ile osób w danym okresie „polubiło” stronę
- liczbę osób, mówiących o stronie – czyli tych, którzy weszli w jakąś interakcję z profilem: zostawili komentarz do posta, polubili post, polubili profil, zamieścili link do strony na swoim profilu
- całkowitą liczbę wpisów opublikowanych na tablicy profilu
- całkowity zasięg, czyli liczbę osób mających kontakt z treściami publikowanymi w danym czasie
Analogiczne informacje są udostępniane również dla konkretnych postów, dzięki czemu można skuteczniej prowadzić komunikację z użytkownikami profilu. Bardzo przydatnym jest również profil fanów profilu, tworzony przez Facebooka, z którego dowiedzieć możemy się jaka jest ich płeć, wiek oraz miejsce zamieszkania.
Może cię zainteresować:
Źródło: technologie.ngo.pl