Google Adwords to narzędzie reklamowe od Google, pozwalające wyświetlać reklamy obok wyników wyszukiwania. Zobacz, czy warto z niego skorzystać.
Google Adwords pozwala na umieszczanie reklam na pierwszej stronie wyszukiwarki Google, po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych, na które chcemy być widoczni. Adwords należą do jednej z najlepszych metod promocji w sieci, szczególnie w przypadku organizacji o niewielkim budżecie. Kampanie Adwords są bowiem rozliczane według modelu CPC – „cost per click”, co oznacza, że reklamodawca płaci jedynie za te reklamy, których obecność na stronie zakończyła się kliknięciem w link przez użytkownika sieci.
Inaczej linki sponsorowane
Reklamy w Google, nazywane również linkami sponsorowanymi, mają kilka istotnych zalet dla organizacji, której ambicją jest skuteczna promocja, ale nie może przeznaczyć na nią dużego budżetu. Po pierwsze, jest to wspomniany system rozliczeń CPC, dzięki któremu koszt kampanii zależy od kosztów osiągniętego efektu. Ponadto, dzięki dobrze rozwiniętym narzędziom umożliwiającym monitoring przebiegu kampanii, posiada się wgląd w szczegółową aktywność zainteresowanych internautów.
Ostatnim plusem, który doceniają szczególnie sami internauci są możliwość specyfikacji doboru i nieinwazyjność reklam Adwords. Wyświetlają się one jedynie osobom zainteresowanym danym tematem, po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych i nie przeszkadzają w użytkowaniu sieci, w odróżnieniu do niektórych irytujących reklam obecnych na portalach internetowych. Wszystko to sprawia, że kampania w Google Adwords jest wartym rozważenia narzędziem w promocji działalności organizacji trzeciego sektora.
Czytaj także:
Źródło: technologie.ngo.pl