Jak wspierać niczym gwiazda rocka? Organizacje non profit dają wskazówki, jak to dobrze robić!
Organizacje pozarządowe istnieją dzięki życzliwości innych osób, czyli darczyńców. Tylko jak sprawić, żeby zainteresowali się oni właśnie naszą fundacją? Odpowiedz znajdziecie w tekście.
Każdy wie, że organizacje pozarządowe utrzymują się głównie z datków przekazanych przez inne osoby. Ale jak efektywnie je pozyskiwać? I co zrobić, żeby darczyńcy zaczęli zwracać na nas uwagę?
Evelyn and Walter Haas i Jr. Fund przeprowadzili badania mające na celu rozwiązanie problemów pozyskiwania jednorazowych datków dla organizacji pozarządowych.
Badania polegały na odpowiedzeniu na kilka prostych pytań:
- Co, jeśli ktoś inny znalazł już odpowiedzi na pytania dotyczące organizacji non profit?
- Co, jeśli można by było zlokalizować i poznać historie organizacji, które są wyjątkowo skuteczne w pozyskiwaniu funduszy?
- Co, jeśli moglibyśmy się uczyć od organizacji, które dobrze sobie radzą? Nie możemy kopiować ich idei, ale dzięki nim możemy wpaść na pomysł, który sprawi, że nasza organizacja zaistnieje.
Oprócz przeglądu indywidualnej wydajności poszczególnych organizacji w pozyskiwaniu funduszy, w ciągu ostatnich trzech lat raport pogłębiony było o indywidualne wypowiedzi pracowników, zarządu i dawców, którzy są zaangażowani w ich sukces.
Oto najważniejsze informacje, które możemy odczytać z raportu:
- Dotacje nie służą tylko do projektowania strategii finansowej organizacji, ale do tworzenia całego jej wnętrza, dzięki nim ona istnieje.
- Rozmawiać o celach pozyskiwania funduszy należy wszędzie i przy każdej okazji. Nie może się tym zajmować tylko jeden dział w organizacji, ale każdy, kto należy do zespołu, powinien móc przedstawić swój pomysł.
- Darczyńca to tylko jeden z wielu możliwości pozyskiwania środków. Pamiętajmy o innych możliwościach, które mogą wspierać naszą fundację.
- Musimy szanować relacje z darczyńcami. Pamiętajmy, że w dużej mierze to od niego zależy nasze istnienie, więc okazujmy mu wdzięczność i szacunek.
- Pamiętajmy, że rozwój i komunikat to nierozerwalna dwójka. Jeśli dostarczamy istotne komunikaty dotyczące naszej działalności na stronach internetowych czy blogach to darczyńcy o nas usłyszą i organizacja zacznie lepiej działać.
- Musimy ciągle kontrolować i poprawiać nasze akcje. Monitorujmy naszą działalność i wyciągajmy wnioski, co zrobiliśmy dobrze, a co źle.
W 2016 roku zostało nam jeszcze dużo czasu, żeby opracować precyzyjny plan pozyskania funduszy. Jakie są wasze priorytety podczas szukania darczyńców? Co można zrobić lepiej?
Źródło: care2services.com
Źródło: technologie.ngo.pl